Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta povodom početka Evropske sedmice mobilnosti istakao je da je Sarajevo u proteklih pet godina doživjelo potpuni preokret u oblasti javnog prevoza, naglasivši da je grad od „slučaja“ postao primjer u Evropskoj uniji.
Kako je naveo, u tom periodu obnovljeno je 20 kilometara tramvajske pruge od Ilidže do Marijin Dvora, prvi put nakon šezdeset godina. Sarajevo je, po prvi put nakon Olimpijade, dobilo nove tramvaje – već je isporučeno i u saobraćaju se nalazi 15 vozila iz prve nabavke, dok se očekuje još deset, čime će grad raspolagati sa 25 novih tramvaja. Paralelno s tim, na ulice je stiglo i 25 novih trolejbusa s mogućnošću vožnje na baterije, a potpisan je i ugovor za dodatnih deset Solarisovih vozila. Nakon 33 godine obnovljena je trolejbuska mreža do Vogošće u dužini od 8,6 kilometara, čime je linija 105 ponovo uspostavljena.
Šteta je istakao da se prvi put od 1962. godine širi tramvajska mreža – gradi se nova pruga od Ilidže do Hrasnice u dužini od 13 kilometara u oba smjera. Uveden je i besplatan prevoz za sve studente, kao i učenike trećih i četvrtih razreda srednjih škola, dok je građanima po prvi put omogućena i besplatna noćna linija. Digitalizacija je također unaprijedila sistem – pokrenuta je aplikacija putem koje se online kupuje karta, prati kretanje vozila, a jedinstveni kupon sada vrijedi kod oba prevoznika, pa čak i za vožnju vozom.
Vraćeno je preko 40 autobuskih i minibuskih linija koje ranije nisu vozile ili su bile neredovne, a na šine je vraćen i turistički tramvaj koji je postao atrakcija za građane i turiste te donio prihod GRAS-u. Uvedene su i velike promjene u infrastrukturi – na 163 raskrsnice postavljen je adaptivni sistem upravljanja saobraćajem, a realizirano je više od 250 projekata cestovne infrastrukture u svim općinama. Izgrađena je garaža u Novom Sarajevu sa 165 parking mjesta, spojena IX transverzala s autoputem, a u toku su radovi na Južnoj longitudinali i Prvoj transverzali.
Posebno je naglasio da radnici GRAS-a više ne štrajkuju jer imaju redovne plate i mogućnost odlaska u penziju pod punim uslovima, dok su vraćeni i milionski dugovi preduzeća. Sva vozila danas imaju video nadzor radi sigurnosti putnika i vozača, a postavljene su i taktilne ploče i signalizacija za slijepe i slabovidne osobe. Po prvi put u Sarajevu osobe sa invaliditetom imaju i posebno prilagođen taxi prevoz.
Govoreći o planovima, Šteta je najavio obnovu autobusnog i minibuskog voznog parka, rekonstrukciju tramvajskog i trolejbuskog depoa, nabavku novih tramvaja, ali i izgradnju novih linija – tramvajske pruge Nedžarići – Dobrinja – Aerodrom i Željeznička stanica – Šip, kao i žičare Hrasnica – Igman.
„Nema stajanja i nema priče. Onaj ko je naučio raditi, radit će, a oni koji su naučili da pričaju, pričat će. Moj jedini poslodavac su građani i rezultate isporučujem njima“, poručio je Šteta.