Šteta: Sarajevo od „grada slučaja“ do primjera u EU javnom prevozu

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta povodom početka Evropske sedmice mobilnosti istakao je da je Sarajevo u proteklih pet godina doživjelo potpuni preokret u oblasti javnog prevoza, naglasivši da je grad od „slučaja“ postao primjer u Evropskoj uniji.

Kako je naveo, u tom periodu obnovljeno je 20 kilometara tramvajske pruge od Ilidže do Marijin Dvora, prvi put nakon šezdeset godina. Sarajevo je, po prvi put nakon Olimpijade, dobilo nove tramvaje – već je isporučeno i u saobraćaju se nalazi 15 vozila iz prve nabavke, dok se očekuje još deset, čime će grad raspolagati sa 25 novih tramvaja. Paralelno s tim, na ulice je stiglo i 25 novih trolejbusa s mogućnošću vožnje na baterije, a potpisan je i ugovor za dodatnih deset Solarisovih vozila. Nakon 33 godine obnovljena je trolejbuska mreža do Vogošće u dužini od 8,6 kilometara, čime je linija 105 ponovo uspostavljena.

Šteta je istakao da se prvi put od 1962. godine širi tramvajska mreža – gradi se nova pruga od Ilidže do Hrasnice u dužini od 13 kilometara u oba smjera. Uveden je i besplatan prevoz za sve studente, kao i učenike trećih i četvrtih razreda srednjih škola, dok je građanima po prvi put omogućena i besplatna noćna linija. Digitalizacija je također unaprijedila sistem – pokrenuta je aplikacija putem koje se online kupuje karta, prati kretanje vozila, a jedinstveni kupon sada vrijedi kod oba prevoznika, pa čak i za vožnju vozom.

Vraćeno je preko 40 autobuskih i minibuskih linija koje ranije nisu vozile ili su bile neredovne, a na šine je vraćen i turistički tramvaj koji je postao atrakcija za građane i turiste te donio prihod GRAS-u. Uvedene su i velike promjene u infrastrukturi – na 163 raskrsnice postavljen je adaptivni sistem upravljanja saobraćajem, a realizirano je više od 250 projekata cestovne infrastrukture u svim općinama. Izgrađena je garaža u Novom Sarajevu sa 165 parking mjesta, spojena IX transverzala s autoputem, a u toku su radovi na Južnoj longitudinali i Prvoj transverzali.

Posebno je naglasio da radnici GRAS-a više ne štrajkuju jer imaju redovne plate i mogućnost odlaska u penziju pod punim uslovima, dok su vraćeni i milionski dugovi preduzeća. Sva vozila danas imaju video nadzor radi sigurnosti putnika i vozača, a postavljene su i taktilne ploče i signalizacija za slijepe i slabovidne osobe. Po prvi put u Sarajevu osobe sa invaliditetom imaju i posebno prilagođen taxi prevoz.

Govoreći o planovima, Šteta je najavio obnovu autobusnog i minibuskog voznog parka, rekonstrukciju tramvajskog i trolejbuskog depoa, nabavku novih tramvaja, ali i izgradnju novih linija – tramvajske pruge Nedžarići – Dobrinja – Aerodrom i Željeznička stanica – Šip, kao i žičare Hrasnica – Igman.

„Nema stajanja i nema priče. Onaj ko je naučio raditi, radit će, a oni koji su naučili da pričaju, pričat će. Moj jedini poslodavac su građani i rezultate isporučujem njima“, poručio je Šteta.

 

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.