Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta na današnjoj press konferenciji govoreći o aktuelnim infrastrukturnim projektima, kazao je da se oni izvode u skladu sa zakonom i pravilima te kako su započeli i da će završiti brojne projekte na koje su građani čekali godinama.
S obzirom na brojne spekulacije o obnovi tramvajske pruge i navode o postojanju tajnih ugovora ministar Šteta kazao je da su ugovori javni osim dijelovi ugovora koji ne mogu biti objavljeni.
– Tema o ugovorima i izgradnji tramvajske pruge nepravedno je otvorena kako bi se možda neke druge aktivnosti ili dešavanja unutar države prebacila na ovu temu. Počeli smo raditi, pokrenuli smo velike projekte, obavještavali smo javnost i logičan je slijed da imamo napade raznih politika koje kao da ne daju da se ovdje ide naprijed, da se bilo šta završi. Želja nam je da ostavimo trajne vrijednosti našim građanima – kazao je Šteta.
Naveo je nekoliko kapitalnih projekata čija je realizacija u skladu u toku, kao što je nabavka trolejbusa, izgradnja pruge do Hrasnice, izgradnja tunela Kobilja Glava, gradnja spoja Devete transverzale i autoputa, a najviše se spominjala, kako je kazao, rekonstrukcija tramvajske pruge.
Kazao je da slušaju građane i rade ono što građani žele i očekuju od njih.
Zamolio je da se ne koriste izrazi tajni ugovori jer takvi ugovori, prema njihovim riječima, ne postoje i da nikada nije spomenuo tajni ugovor.
– Takvi ugovori ne postoje, svi ugovori su javni, ali jedan dio ugovora nije dostupan javnosti što je u skladu sa našim zakonima kako u BiH tako i u regionu i u zemljama EU-a i bilo kojoj demokratskoj državi – kazao je Šteta.
Sve ugovore je, kako navodi Šteta, potpisala država BiH sa EBRD-om, koji je do sada učestvovao u velikom broju projekata vrijednosti više od dvije milijarde maraka, istakavši da su to međunarodni, a ne tajni ugovori.
– Sve ugovore o izvođenju radova potpisalo je Ministarstvo sa izvođačima radova. Ne postoje tajni ili polutajni ugovori, već samo procedure i zakoni koje mi poštujemo – kazao je Šteta.
Inicijativa za zaduženje kreće od Kantona prema Federaciji, zatim ide na državni nivo, zatim te inicijative i prijedloge usvajaju više instance vlasti te nakon toga kreće Kanton u realizaciju.
– Šta ovdje može biti tajno? Kreće od države i završava sa državom. Vidjeli smo posljednjih dana da je bilo dosta priče o tajnim ugovorima i građanima se izaziva panika zbog toga. Ministarstvo saobraćaja je sa dvije kompanije potpisala ugovor o izvođenju radova i svi su bili upoznati sa onim što treba da se zna. Međutim, u skladu sa pravilima EBRD-a dijelovi ugovora su dostupni javnosti, a cijeli ugovor može biti dostupan bilo kojem istražnom organu ukoliko postoji sumnja – naveo je Šteta pozivajući se i na Zakon o javnim nabavkama.
Kazao je također da je na ovoj poziciji kako bi radio svoj posao i da mu ne pada na pamet da na tako odgovornim funkcijama potpisuje bilo kakve ugovore tajno ili polutajno.
– Od nas se traže ponude drugih izvođača, ali prema pravilima pristup tim informacijama može imati državni organi i učesnici koji se žale na proceduru. Međutim, s obzirom na to da ugovori nisu dostupni u cijelosti, objavili smo sve osnovne informacije i podatke i o cijenama i o toku postupka. Tako kažu zakoni i propisi EBRD-a. Možda do sada javnost nije znala, ali svi ugovori su svuda u svijetu takvi. Ništa ovdje nema novo – kazao je Šteta.
Novinarsko pitanje odnosilo se na šta se odnosi tajnost ugovora, na što je Šteta kazao:
– Imate naprimjer paštetu i tražite da ja kao kupac paštete objavim šta je u toj pašteti, ja to kao kupac ne mogu objaviti jer je to poslovna tajna dok druga strana ne da saglasnost i to je sasvim logično.
Na pitanje da li je bilo koja strana tražila tajnost stavki ugovora, Šteta je kazao da niko nije tražio da ugovori budu tajni.
Također je istakao da ko god želi, može doći u njegovu kancelariju i tu biti 24 sata kako bi vidio i pratio šta on radi i potpisuje.
Naveo je da je bilo zabuna po pitanju sa rokovima te da su se stvorile određene nejasnoće u vezi s rokovima, odnosno, kako je on to kazao, ciljeva koje su sebi postavili.
– Rok za završetak radova je dvije godine, a mi cjelokupan proces dijelimo na dvije funkcionalne cjeline. Trenutno se vrše radovi na više dionica, negdje se rade nasipi, negdje iskopi, negdje priprema za montažu šina. Vidim da ćemo ispoštovati rok za prvu funkcionalnu cjelinu, a to je kraj augusta ove godine. Trenutno imamo 118 građevinskih radnika koji rade na toj dionici i 38 mašina i mehanizacije na toj dionici i ne prepuštamo slučaju montiranje nijednog šarafa. Znamo koliko je bitno građanima da se završi i obećanje ispuni – kazao je Šteta.