Aner Žuljević, delegat Socijaldemokratske partije BiH u Domu naroda Parlamenta Federacije BiH, na osnovu poslovnika ovog Doma, podnio je Zaključak kojim se zadužuje Vlada FBiH da, u roku od 30 dana, Parlamentu FBiH dostavi prijedlog izmjena i dopuna Zakona o zdravstvenom osiguranju FBiH (član 87., stav 5.), kojim će se osigurati provedba presude Ustavnog suda FBiH, vezana za ovaj Zakon.
„Iz obrazloženja presude jasno je vidljivo kako pristup iskazan u članu 87., stav 5. osporenog Zakona, kojim se pravo korištenja zdravstvene zaštite, koje je obustavljeno nakon što osiguranik nije uplatio doprinos (izuzev hitne medicinske zaštite) i način na koji se to pravo ponovno uspostavlja podmirenjem svih dospjelih, a neisplaćenih sredstva kantonalnom Zavodu zdravstvenog osiguranja, prema ocjeni Ustavnog suda, na sjednici održanoj 14. oktobra 2014. godine, nije u skladu sa Ustavom FBiH.
Uslovljavanjem realizacije prava na zdravstvenu zaštitu isplatom dospjelih novčanih potraživanja iz obligacijskog odnosa, što, u suštini, predstavlja doprinos za zdravstvenu zaštitu, korištenjem povlaštenog položaja kojeg imaju kantonalni Zavodi zdravstvenog osiguranja, ne samo da je građanima ugroženo pravo na zdravstvenu zaštitu, već i pravo na jednakost stranaka pred zakonom.
Postavljeni zahtjev, Ustavni sud je analizirao u svjetlu člana II.A. 2.(1) o) Ustava, kojim je FBiH obavezana osigurati primjenu najvišeg nivoa međunarodno priznatih prava i sloboda, posebno stav u kojem se kaže kako sve osobe na teritoriji FBiH uživaju pravo na zdravstvenu zaštitu.
Pravo na zdravstvenu zaštitu, kao univerzalno pravo na nivou FBiH, utvrđeno je zakonima i u cjelosti opredijeljeno ulaganjem sredstava, na način uzajamnosti i solidarnosti. Za građane koji, objektivno, nisu u mogućnosti ulagati novčana sredstava za realizaciju prava na zdravstvenu zaštitu, novčana sredstva su obezbijeđena iz sredstava Fonda za nezaposlene osobe, kao i Fonda solidarnosti. Ovim je u cjelosti obezbijeđeno da sve osobe na teritoriji FBiH, pod uslovima utvrđenim zakonom, imaju zdravstvenu zaštitu u određenom obimu.
Zdravstveno osiguranje, kao dio socijalnog osiguranja građana, čini jedinstveni sistem u okviru kojeg građani ulaganjem sredstava, na način uzajamnosti i solidarnosti, obavezno u okviru kantona osiguravaju ostvarivanje prava za zdravstvenu zaštitu i druge oblike osiguranja na način utvrđen zakonom.
Na kraju, iz obrazloženja presude je jasno kako sve osobe na teritoriji FBiH, prema odredbama Ustava, uživaju pravo na zdravstvenu zaštitu, bez obzira na finansijske odnose koje postoje prema definiciji zakonskih rješenja, u okviru sistema zdravstvene zaštite, te da je apsolutno neustavna i nezakonita praksa obsustavljanja zdravstvene zaštite osiguranicima zbog neuplate obaveza od strane poslodavaca“, navodi se u obrazloženju ovog Zaključka.