U Ministarstvu prometa i komunikacija BiH potvrđeno je da je Akcioni plan povećanja broja ekološki prihvatljivijih vozila na putevima u BiH u fazi izrade te su u toku pripreme za upućivanje na konsultacije organima izvršne vlasti u našoj zemlji, radi usvajanja od strane Vijeća ministara BiH. Realizacija izrade ovakvog plana podrazumijeva angažovanje velikog broja institucija i organizacija, vladinog i nevladinog sektora.
„Jasno opredjeljenje Ministarstva prometa i komunikacija BiH (cijeneći podatke o stanju voznog parka prema kategorijama vozila koja se registruju u BiH, prosječnoj starosti vozila, te drugih podataka od značaja kad su u pitanju štetne posljedice saobraćaja) jeste da je potrebno preduzeti sve raspoložive aktivnosti kako bi se povećao broj ekološki prihvatljivijih vozila, odnosno smanjio broj zagađivača sa tendencijom njihovog povlačenja iz upotrebe. To je, u suštini, i konačni cilj predviđenog Akcionog plana“, kaže Damir Hadžić, ministar prometa i komunikacija BiH.
Uzimajući u obzir da je jedan od osnovnih ciljeva evropske politike održivog saobraćaja zadovoljavanje ekoloških kriterija motornih vozila, dozvoljene granice emisija zagađivača su se vremenom pooštravale. U državama Evropske unije, Euro 5 standard izduvne emisije je stupio na snagu 1. septembra 2009. godine za odobravanje vozila kategorije M1, a primjenjuje se od 1. januara 2011. godine za registraciju i prodaju novih tipova vozila, dok je u BiH, kad je standard za odobravanje vozila M1 u pitanju za registraciju i prodaju novih tipova vozila, od 2011. godine na snazi Euro 5 standard.
„U međuvremenu, Ministarstvo je preduzelo niz aktivnosti na realizaciji planiranih mjera, poput priprema propisa koji se tiču sistema homologacije vozila, u cilju propisivanja minimalnih tehničkih uslova za uvoz polovnih vozila standarda Euro 4 umjesto dosadašnjeg Euro 3 sa primjenom od 1. januara sljedeće 2015. godine, što očekujemo da će biti realizovano u toku tekućeg mjeseca. Također, prijedlogom Plana Ministarstva za narednu godinu predviđena je izrada Zakona o promociji ekološki prihvatljivijih vozila. Ovim se Zakonom propisuju mjere za promociju upotrebe čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prevozu, radi podsticanja tržišta čistih i energetski učinkovitih vozila i zaštite okoline, klime i energetike“, dodaje Hadžić.
Ovim bi se Zakonom prenijela Direktiva 2009/33/EZ o promociji čistih i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prevozu. Također, u pripremi je i unapređenje sistema tehničkih pregleda i registracije vozila, putem izmjena i dopuna Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, a koje su nedavno upućene od strane Ministarstva ka Vijeću ministara BiH u dalju proceduru.