Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta u razgovoru za Klix.ba najavio je velike promjene kada je riječ o naplati karata u tramvajima, ali i sigurnosti u javnom prijevozu općenito.
Jedna od strateških stvari koje Ministarstvo planira riješiti je upravo sistem naplate karata.
“Mi trenutno radimo po sistemu koji je prilično star. Onda imamo pojavu da GRAS radi na jedan, a Centrotrans na drugi način što stvara i poteškoće Ministarstvu u smislu kontrole rada. Građani moraju kupovati dva različita kupona da bi se koristili vozilima ili kod svakog presjedanja moraju kupovati različite karte, a to je ogroman problem. Plan je da do kraja novembra, najdalje sa 1. decembrom krenemo s elektronskom naplatom karata. To znači da bi u svim vozilima javnog prevoza u KS, nebitno kojeg prevoznika, važile identične karte. Govorimo i o pojedinačnim i kuponima. Dakle to bi bile elektronske karte s mogućnošću nadopunjavanja i po broju vožnji, dana i na druge načine. To bi, dakle, bile bezkontaktne kartice i s jednom takvom karticom bi se moglo voziti u svim vozilima”, kazao je Šteta za naš portal.
Tarifni sistem i pokrivanje stajališta
U isto vrijeme, navodi, završit će se projekat pokrivanja stajališta i vozila sigurnosnim kamerama.
“U svakom momentu bi i znali kuda se vozila kreću. To znači i da ćemo na svakom stajalištu imati display table na kojim bi bilo vidljivo koje vozilo i za koliko dolazi na određenu stanicu. Dakle ovaj sistem naplate karata imao bi više benefita i donosi apsolutnu kontrolu redova vožnje. Ono što je važno jeste i tarifni sistem koji ćemo uvesti a koji donosi pravedniju raspodjelu karata. Dakle ako imamo sada slučaj da tramvajska karta košta 1,80 KM i da vrijedi i za jednu i za 10 stanica, putem tarifnog sitema ćemo uvesti da kraća relacija košta manje da duža više. Ovaj projekat je potpisan u oktobru prošle godine. Očekujem da će se projektni zadatak završiti u narednih 90 dana i da ćemo postepeno krenuti u implementaciju. S početkom novembra ćemo biti spremni. Imat ćemo mjesec probnog perioda, a od 1. decembra onda s jedinstvenom kartom, koja se puni na broj vožnji i dana, digitalno praćenje na svim stanicama”, kaže Šteta.
Uz to, navodi on, bit će formiran saobraćajni centar za javni prevoz koji će koordinirati svim procesima.
“Kada je riječ o zatvaranju stajališta je zadnji niz koraka. Dakle osigurat ćemo moderna stajališta koja će biti pod video nadzorom. Projekat je nazvan zatvaranje stajališta, možda malo nespretno, pa se stekao dojam da će sva stajališta biti fizički zatvorena”, napomenuo je Šteta.
Upitali smo ga šta je sa strateškim pitanjima vezanim za GRAS.
“Više puta smo spomenuli probleme GRAS-a. Vlada je prošlog mjeseca formirala tim koji će se baviti pitanjima sanacije GRAS-a na čelu s premijerom, zatim ministrima saobraćaja, pravde, finansija i socijalnog rada. Sve smo stavili na sto kad je riječ o ovom javnom preduzeću: tužbe, dugove, poslovanje, gubitke…Radit ćemo na prijedlogu rješenja sanacije. No, mi smo već u posljednja četiri mjeseca pokrenuli niz stvari kako bi donekle popravili situaciju kada je riječ o uposlenicima GRAS-a. Tako smo i u aprilu mjesecu isplatili dvije plate uposlenicima GRAS, što do sada nije zabilježeno. Također isplaćen je PDV za mart mjesec, koji GRAS nije plaćao više godina. Dogovorili smo određene stvari koji su tražili sindikati a to je povećanje broja kontrolora, vozača i drugog osoblja, jer se to veže za core biznis GRAS. Osigurali smo 700.000 KM za nove trolejbuse. Svakako očekujemo veći angažman tih radnika kako bi i građani bili zadovoljni, prije svega urednost i čistoća vozila i ophođenje prema građanima”, kazao je Šteta.
Nabavka tramvaja, autobusa…
Navodi da je sve ovo bilo kratkoročno rješenje, a da su pokrenuli i nabavku novih vozila, autobusa, minibusa, obnovu pruge od Ilidže do Marijin Dvora, a nakon toga će nabaviti i određeni broj novih tramvaja.
“To bi se trebalo realizirati u posljednjem kvartalu ove, odnosno prvom kvartalu naredne godine. Uporedo s tim idu određeni infrastrukturni projekti kao što su proširenja trolejbuske mreže prvo do Šipa pa kasnije i prema Vogošći, te razmatranje proširenja pruge od Ilidže do Hrasnice, budući da je završen glavni projekat. Mi ćemo u narednih nekoliko mjeseci donijeti zakon o javnom prevozu u KS, kojeg nemamo. Dobar dio problema leži u tome, jer se mnoga pitanja koja se tiču ove oblasti koristi kako kome paše. Kroz ovaj zakon ćemo definisati sve stvari koje se tiču javnog prevoza. U sklopu toga ćemo napraviti agenciju za javni prevoz koja će određivati i pratiti implementaciju pravila igre. Tako se više neće moći dešavati da pojedini operateri određene linije bez dozvole i reda vožnje”, rekao je Šteta.
Otvaranje gradilišta
Otvaranjem građevinske sezone, kako kaže, Vlada je inicirala dosta gradilišta.
“Niz tih gradilišta bilo je planirano za 2017. godinu, ali oni nisu realizovani iz meni nepoznatih razloga, a sredstva su ostala u budžetu odnosno prenesena su.
Nama je u cilju da sve projekte iznesemo na teren, kako bi opravdali sredstva iz budžeta i prevashodno kako bi se građanima osigurao bolji ambijent u Sarajevu. Mi već imamo 12-13 otvorenih gradilišta. Imamo u planu u maju ovoriti još 15 gradilišta. Određena nam zavise od nadzora, a negdje i od općina. Sve što smo otvorili prošlog mjeseca ćemo do kraja maja ili polovine juna zatvoriti. Rokovi su od 30 do 60 dana. Svakako ovo se ne odnosi na dugoročne velike projekte, Prve i Devete transverzale što ide sa svojom dinamikom. Općenito sam zadovoljan, a vjerujem da će ubrzo to biti i građani”, zaključio je ministar Šteta.