Radovi na IX transverzali odvijaju se već godinu dana. Izgradnju ove dionice, ali i I transverzale, građani Sarajeva čekaju s nestrpljenjem. Prema riječima ministra saobraćaja Kantona Sarajevo Adnana Štete, ovo će ubrzati saobraćaj, smanjiti gužve, a jedna od dionica će omogućiti i “da se za pet minuta stigne iz grada do autoceste”. Šteta je u Novom danu govorio o rokovima, ali i izgradnji drugog dijela tramvajske pruge.
Ono što je u fokusu ministarstva je izgradnja prve i devete transverzale kako bi se rasteretio saobraćaj u Sarajevu.
“Prva transverzala je ona o kojoj se priča od osamdesetih godina, od izlaza iz Sarajeva prema Vogošći. Taj projekat se počeo raditi tek 2019. Želimo lakši izlazak iz grada brže na autoput. Spojićemo Šip i Hotonj tunelom i tim djelom puta će nam trebati pet minuta da izađemo iz grada na autoput. Spajaćemo je sa devetom transverzalom, od Grasa do autoputa za nekoliko minuta. Spojićemo ih do ljeta iduće godine”, rekao je Šteta za N1.
Istakao je da su mu savjetovali da ne govori o datumima, ali da građani to moraju znati.
“Mogu se dogoditi nepredviđene situacije, imamo agresiju na Ukrajinu, pandemija, ali moramo tražiti načine da završimo posao. Naredne četiri godine ćemo izmjeniti saobraćajnu sliku Sarajeva”, kaže Šteta.
Ova saobraćajna mreža trebala bi ići sljedećim dionicama: Grbavica (od pomoćnog Željinog stadiona do semafora za Vraca), od semafora kod Željezničke do Šipa (izlaz na budući tunel, buduće dionice preko Vogošće do Jošanice), od Grasa do kružnog na Otoci, od izlaska s autoputa u Boljakovom do mosta, od Mojmila do kružnog u Hrasnom. Radovi idu nešto sporije, i za to postoji objašnjenje. Video pogledajte ovdje.
“Masa stvari unutar gradnje saobraćajnice ne ovisi od ministarstva saobraćaja. Prije svega se rješavaju pravno – imovinski odnosi i tu imamo problema. Imamo spornu kuću na Prvoj transverzali, tuže se vlasnik kuće sa Zavodom iako imamo projekat i izvođača. Na višim nivoima vlasti ćemo morati prilagođavati neke zakonske regulative o saobraćajnicama od javnog interesa. Problemi sa pravno – imovinskim odnosima, nelegalna gradnja, prave problem. Zadnja raskrsnica na Stupu na Trinaestoj transverzali, imamo ogromne gužve. Kada završimo ove transverzale olakšat ćemo saobraćaj prema Stupu. Rekonsturisali smo 80 kilometara saobraćajnica. Ne upravljamo svim saobraćajnicama, nešto opštine, kanton, nešto FBiH. Doslovno u par stotina metara saobraćajnice imate tri nadležne institucije za njih i to stvara problem”, rekao je ministar Šteta.
Za kraj je rekao da se dionica tramvajske pruge od Čengić Vile do Baščaršije, uključujući skretanje kod Skenderije, već počela raditi nakon završene dionice Ilidža – Čengić Vila. Isto tako, planira se raditi tramvajska infrastruktura za liniju prema Hrasnici i trolejbuska linija prema Vogošći.
Dodao je da je i dalje veliki problem parking mjesta u gradu i da će te izazove uspješno riješiti.