Budžet je u svakoj vlasti bio kamen oko koga su se spoticali vlast i opozicija.
Ništa nije drugačije ni u ovom mandatnom periodu. U cijelom mandatnom periodu podrazumjeva se četverogodišnji period Vlada je imala složenu finansijsku situaciju. Posebno u 2013-oj godini i tokom ovog tekućeg perioda 2014-e godine. Osnovni razlog koji je imao neposredan uticaj na stanje prihoda bio je nedovoljan priliv sredstava po osnovu indirektnih poreza. Samo u 2013-oj godini u odnosu na plan po ovom osnovu od 188miliona KM realizovano je na godišnjem nivou 160mil.KM odnosno 28mil.KM što je u prosjeku manje za 2 do 3mil.KM po mjesecu. U takvim okolnostima za prethodnu godinu ostvaren je deficit od 26mil.KM, a što orjentaciono odgovara stvorenoj razlici u planu i ostvarenju indirektnih poreza. O negativnim posljedicama koje je ovaj zaostatak u prihodovnoj strani budžeta imao posebno na redovnost isplata plata:budžetskim korisnicima, korisnicima socijalne pomoći, podsticajima za poljoprivrednu proizvodnju mnogo je govoreno sa više aspekata.
Glavna opoziciona stranka u Skupštini ZDK-a SDA kako sebe deklariše ove finansijske teškoće kvalifikovala je kao nesposobnost aktuelne odnosno SDP-ove vlasti, a situaciju u Kantonu katastrofalnom. Često se koristeći u pežurativnom smislu da se radi o Vladi u ostavci nastojeći joj stvoriti blokade i postaviti ultimatume kao što je mjera apsolutne zabrane bilo kakvog zapošljavanja u javnom sektoru.
Međutim ta Vlada u ostavci na čelu sa Premijerom u skladu sa svojim Ustavnim nadležnostima reagovala je u dvije kritčne situacije na način koji možda jedino ne odgovara strankama kao što je SDA. Odnosi se na period nasilnih protesta u februaru kao i majskih elementarnih nepogoda.
Takođe Vlada se našla u neophodnoj potrebi tokom juna ove godine da angažuje kreditna sredstva i da nadomjesti nedostajuća sredstva po osnovu indirektnih poreza. Poimanje rebalansa ili izmjena i dopuna budžeta od strane pozicije i opozicije u ZDK nije bilo isto. Pozicija odnosno Vlada na čelu sa premijerom je tražila mogućnost da obezbjedi zaostatak isplata i plata i socijalnih i boračkih davanja i da postigne efekat redovnog isplaćivanja u kontinuitetu. Opozicija odnosno SDA je tražila realan budžet koji se nebi mogao isplanirati bez direktnih i ozbiljnih rezova odnosno smanjenja plata budžetskim korisnicima u obrazovanju, policiji, pravosuđu i organima uprave. SDA je vjerovatno u ovoj predizbornoj situaciji išla na efekat postizanja socijalnih nemira, a koji su već bili najavljeni. Stav SDA, a nažalost i SBB-a i Stranke za BiH koje su na prethodnoj sjednici podržale odluku o kreditnom zaduženju u iznosu od 30 mil.KM nije do kraja ostao principijelan. Ipak Vlada u ostavci kako to kažu iz opozicije je iznašla modus i prvazišla kriznu situaciju. Što kažu u narodu bilo i ne ponovilo se. Sve što se dogodilo u ovom mandatnom periodu nebi nikome išlo u prilog, pa ni aktuelnoj vlasti. Ali, ne treba biti zlurad i voditi stvari u smjeru što drugom gore meni je bolje. Kolegama iz SDA za nauk da ne treba prejudicirati i unaprijed slaviti pobjedu na izborima. Čime su je zaslužili. I drugo obećavaju 1000 novih radnih mjesta svaki mjesec kada oni kako tvrde sigurno dođu na vlast. Ako tako bude, a pratićemo anuliraćemo sve minuse iz njihove skoro dvodecenijske vladavine u ZDK. Samo da ne bude obmane u podešavanju cifara u statističkim biltenima. „Gospodo iz vlasti“ nakon oktobarskih izbora Vama se ne ponovile februarske demonstracije i prirodne nesreće, ali pazite i Vlast sama po sebi može biti jedna vrsta elementarne nepogode što iz iskustva stranke koja je vječito na vlasti kao što je SDA nebi trebala biti nepoznanica.