Intervju za Oslobođenje

Slaviša Šućur: Sporna i sjednica i zakoni

  • Upozoravali ste da je prekršena procedura prilikom donošenja novog Zakona o radu na Domu naroda Parlamenta FBiH, a sličnih upozorenja je bilo i dan kasnije na Predstavničkom domu. O čemu je riječ?

– Cijela sjednica sazvana je mimo uobičajenih procedura. Sve tačke dnevnog reda, osim Zakona o pomilovanjima, stigle su u redovnoj proceduri. To znači da je poziv za sjednicu trebao biti upućen deset dana prije same sjednice. Tačno je da se može, u slučaju da je ugroženo funkcionisanje Federacije, uz odgovarajuće obrazloženje, sazvati hitna sjednica, ali u ovom slučaju nije bilo takvog razloga, niti obrazloženja.

Nova blamaža Parlamenta?

Najteže kršenje Poslovnikom i Ustavom garantovanih prava delegata je bilo upravo kod Zakona o radu. Poziv za sjednicu je stigao dva i po dana prije same sjednice, a rok za podnošenje amandmana na zakon u redovnoj proceduri je tri dana prije sjednice. Ovako grubo kršenje nije samo pitanje procedure već i same suštine zakonodavnog procesa u parlamentarnim demokratijama.

  • Najavili ste pokretanje ocjene ustavnosti ovako donesenog zakona, kako će to ići i kakvo će biti obrazloženje? Čime to može u konačnici rezultirati?

– Postoji par mogućih puteva da se pokrene ovaj postupak i mi analiziramo koji je u ovom slučaju primjereniji. Obrazloženje je sadržano u odgovoru na prethodno pitanje i mi, s obzirom na dosadašnju praksu Ustavnog suda FBiH u ovakvim slučajevima, ne sumnjamo u ishod. Sve odluke donesene na spornoj sjednici, uključujući i zakone, biće stavljene van snage. Nakon toga ćemo tražiti odgovornost svih onih koji su, potpuno svjesni da rade naopako, stvorili tenzije, doveli radnike i policiju u kriznu situaciju i uz nepotrebne troškove još jednom izblamirali Parlament FBiH.

  • Ako izuzmemo proceduralne propuste, šta zamjerate novom Zakonu o radu?

– Zakon o radu reguliše izuzetno bitne društvene odnose i mora uvažavati različite interese. Mi ne živimo u društvu koje ima normalno tržište rada i poštivanje zakona. Ni dosadašnji zakon, u velikom broju slučajeva, nije poštovan na štetu radnika. Izmjene koje je ova Vlada ugradila u tekst koji je, ruku na srce, na odgovornost i poslodavaca i sindikata, predugo usaglašavan, uglavnom zadovoljavaju zahtjeve poslodavaca. Nije sporno da treba smanjiti opterećenje na kompanije, ali ako to smanjenje ide na štetu ionako ugroženih radnika, onda imamo problem. Neko gradi vile milionske vrijednosti i vozi automobile koji koštaju stotine hiljada maraka, ali sumnjam da su to radnici. Ovo su reforme koje se moraju raditi u paketu. Potrebno je da ovaj zakon prate pojačani instrumenti kontrole, a pojedina rješenja oduzimaju instrumente koje je inspekcija imala na raspolaganju. Mnogim odredbama se legalizuju dosadašnje prakse koje su kršile postojeći zakon, kako u pogledu radnog vremena, nepravovremenog prijavljivanja i slično.

  • Uspostavljena je nova parlamentarna većina u FBiH. Kako je komentarišete, očekujete li da će doći do ministarskih izmjena u Vladi FBiH?

– Zaista ne znam ni šta je uspostavljeno, ni kakvi su planovi stranaka koje učestvuju. Sve kombinacije koje su trenutno u igri su već viđene i nisu se baš proslavili. Ovo, opet, neće biti koalicija zasnovana na zajedničkoj političkoj platformi, već skup stranaka koje će podijeliti fotelje i pokušati ovladati ovo malo resursa koji su nam preostali.

Programski principi

  • Iz SDA se javljaju glasovi koji bi zadržali DF, Dragan Čović jednako priziva SBB, a SDP, SBB i DF u posljednje vrijeme često zajednički djeluju: kako gledate na ova zbivanja, dobijamo li i u Federaciji jasnu podjelu pozicije i opozicije?

– Osim, djelimično, Platforme iz 2010, mi nikad nismo imali poziciju zasnovanu na programskim principima, bez čega nije moguće imati funkcionalnu vladu. Zbog toga je ta vlada i pored raspada koalicije i nedostatka jasne parlamentarne većine koja je podržava, uspjela donijeti koherentne reforme u oblasti borbe protiv korupcije, zdravstva, energetike, unutrašnjih poslova i još neke bitne zakone. Prethodne vlade, iako nisu formalno gubile podršku većine, već od pola mandata su imale silne probleme kod donošenja svih bitnih zakona. Ovakva situacija u normalnim zemljama podrazumijeva vanredne izbore, ali kod nas ne postoji volja da se za to stvore uslovi. Ako ništa, bilo bi dobro da se definiše većina i da svi koji učestvuju u njoj i preuzmu odgovornost, umjesto uobičajenih prikrivenih trgovina glasovima.

PAKET

Neko gradi vile milionske vrijednosti i vozi automobile koji koštaju stotine hiljada maraka, ali sumnjam da su to radnici. Ovo su reforme koje se moraju raditi u paketu

Jasna vizija i spremni potezi

  • Šest je kandidata za novog predsjednika SDP-a BiH. Kakvog lidera partije očekujete?

– Očekujem da će članovi SDP-a izabrati predsjednika koji će znati da okupi i angažuje pamet, energiju i znanje koji postoje, kako unutar, tako i izvan SDP-a. SDP ima odgovornost da sljedeće izbore dočeka ne samo spreman da pobijedi na izborima već i da ima jasnu viziju i spremne poteze koje će zemlju izvesti iz krize.

Vezani članci

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.