Saopćenje sa press konferencije KO SDP BiH ZDK

Razlozi sazivanja današnje press konferencije su aktuelna dešavanja u Skupštini Zeničko-dobojskog kantona o kojima građani neće imati priliku da se upoznaju kroz emitovanje reportaža na lokalnim TV stanicama, a radi se o izuzetno važnim pitanjima o kojima aktuelna vlast želi da se što manje zna.

Zbog toga mislimo da nije slučajno odgađano usvajanje Budžeta i Zakona o plaćama  i nadoknadama  budžetskih korisnika dok ne istekne ugovor snimateljima i emiterima  reportaža sa Skupštine.

Putem ove press konferencije želimo  građane informisati  šta aktuelna vlast u Ze-Do kantonu, na čelu sa premijerom Miralemom Galijaševićem  želi ostvariti putem usvajanja Budžeta Ze-Do kantona  za 2018.godinu i Zakona o plaćama i nadoknadama budžetskih korisnika.

Osnovna karakteristika Nacrta Budžeta za 2018.godinu  jeste da je on po svojim elementima  klasični izborni Budžet kojim je predviđeno:

 

  1. Ekspanzija uposlenika koji primaju plaću iz Budžeta suprotno svim agendama i težnji  ka smanjenju administracije. Samo u ovoj godini se planira primanje  541 novih uposlenika, tako da je ukupna brojka dostigla 8863 uposlenika koji će u 2018.godini plaću primati iz Budžeta ZDK. Podsjećamo da je na kraju 2014.godine ukupno na plati bilo 8186 uposlenika. Vrlo jednostavno je zaključiti da je u mandatnom periodu ove  vlade došlo do ekspanzije  upošljavanja za 677 novih uposlenika, a posebno u ovoj  izbornoj godini što je svojevrsno proširivanje svog biračkog tijela  u vrijeme kada gube povjerenje građana.

 

  1. Nastavak kreditnog zaduženja od 12 miliona i ove 2018.godine, tako da će za svoj mandat ukupno   povući kredita blizu 100 miliona  sa  kamatama,  zašto  se s pravom ovoj Vladi daje epitet „ Vlada na kredit“. Pored ovih kredita Vlada kao osnivač Kantonalne bolnice Zenica svu problematiku bolnice rješava kroz kreditna zaduženja pa tako planira mandat završiti sa preko 30 miliona raznih kredita prema KBZ.

S obzirom na izjave aktuelnog Premijera i zastupnika u Skupštini Ze-Do kantono prvenstveno onih iz SDA stranke, potrebno je građanima  pojasniti  raloge nastanka   deficita  u prethodnom mandatnom periodu i kašnjenja   u isplatama pojedinim korisnicima .

Kašnjenja u isplatama plaća i deficit u Budžetu su svjesno projektirali  poslanici tadašnje opozicije a sada pozicije  u čemu su prednjačili poslanici iz SDA , sa ciljem da naprave nezadovoljstvo i bunt  kod budžetskih korisnika bez obzira što su te iste korisnike doveli u izuzetno težak položaj.  Njima nisu bile bitne  potrebe građana nego su čisto iz politikantskih razloga  uskračivali pravo Vladi  da se kreditno zaduži  u situaciji kada nije bila u stanju  izvršavati redovne obaveze za sve one,  Zakonom uvedene u prava budžetske  korisnike.

Brojke govore sve, a na ukupan  prihod u Budžetskoj 2013.godini od 230.621.000 KM  i ukupan  prihod u Budžetskoj 2014.godini od 241.819.000 KM  nisu dozvolili kreditno zaduženje  iako je to u tom trenutku bilo jedino  racionalno rješenje, da bi poslije kada su došli na vlast na ukupan prihod od  293.379.000 KM  dodatno podigli kredit od 30 miliona , što je klasično licemjerstvo Vlade na kredit i poslanika aktuelne skupštinske većine.

 

  1. Da se radi o klasičnom izbornom Budžetu kazuje i podatak da su skoro sve pozicije u Budžetu koje tretiraju određena davanja prema raznim kategorijama, udruženjima i fizičkim licima  najmanje duplo veća nego prethodnih godina. Za razliku od Ministarstva privrede gdje su davanja i podsticaji privredi ostali na istom nivou kao i prethodne

 

  1. U svrhu predizborne kampanje vlada je u Budžetu za 2018.godinu predvidjela znatno povećanje sredstava za sanaciju i rekonstrukciju   puteva u  odnosu na prošlu godinu  kako bi imala  razlog za obilazak terena i slikanje  u predizborne svrhe.  I mi smo za sanaciju i rekonstrukciju puteva, ali se one ne trebaju izvoditi samo u izbornoj godini nego kontinuirano.

Sada  bi se malo osvrnuli na Prijedlog zakona o plaćama i nadoknadama u organima vlasti Ze-Do kantona.  Već više mjeseci igraju se  igre oko ovog Zakona , a glavni akteri su Vlada i vladajuća  skupštinska većina  u Skupštini Ze-Do kantona, koji obmanjuju Sindikat.

Da podsjetimo Vlada Ze-Do kantona nije uvažila jako veliki broj primjedbi iz javne rasprave na Nacrt ovog Zakona i usvojila Prijedlog misleći da je ona time odradila svoj posao i da je ostalo sve na Skupštini. Međutim, članovi Kolegija u više navrata, naravno zahvaljujući opstrukciji članova Kolegija iz vladajuće većine, nije željela staviti ovaj Prijedlog zakona na dnevni red, jer  su  i sami nezadovoljni Prijedlogom zakona. Kada je  uz pritisak Sindikata  i opozicije konačno stavljen na dnevni  red ponovo se pojavila Vlada koja je odbila sve  i jedan amandman, a bilo ih je 40 i tako ponovo  blokirala usvajanje ovog Zakona, što  je u konačnici rezultiralo prekidom sjednice Skupštine. Da je Vlada  željela  da se ovaj Zakon usvoji, trebala je usvojiti skoro  identične Amandmane  na pojedine članove koji su došli kako od strane opozicije tako i pozicije.

 

Ukratko da građane informišemo da su poslanici Socijaldemokratske partije u Skupštini Ze-Do Kantona uložili 9 amandmana ,a oni se uglavnom odnose na:

 

  • Ukidanje prava poslanicima na profesionalizaciju, a da ostaje kao i do sada mogućnost profesionalizacije samo predsjedavajućeg,  zbog stanja budžeta i velikog troška po budžet koji bi mogao nastati;

 

  • Ukidanje prava na bijeli hljeb po završetku mandata, kako je predloženo u Prijedlogu ovog zakona;
  • Povećanje kaznenih mjera prema poslanicima koji neopravdano ne dolaza na sjednice ili ranije napuštaju sjednicu, u vidu procenta odbijanja od mjesečnog paušala;

 

  • Ukidanje prava na plaćeno odsustvo od 30 dana u godini uz nadoknadu plate iz  prethodnog mjeseca i to na takav način  približavanjem pravima radnika iz realnog sektora koji  pune Budžet.

 

  • Ukidanje prava na naknade za rad u komisijama uposlenika koji plaću primaju  iz Budžeta, a koji u toku radnog vremena učestvuju u radu komisije;

 

  • uvođenje u pravo svih uposlenika kojim će doći do smanjenja plaće usvajanjem ovog zakona , da im se obračuna i isplati nadoknada do nivoa trenutne plaće,  istovjetno kako je usvojen i Amandman na plaću policijskih službenika  i  još nekoliko amandmana tehničke prirode .

 

Integralni  tekstovi  svih naših amandmana sa obrazloženjima, u prilogu su ovog saopćenja.

 

Na kraju želim Vas i građane informisati   o zastupničkom pitanju upućenom Vladi Ze-Do kantona  i Ministarstvu obrazovanja ZDK , koje glasi : Kome i zašto smeta Odbor za međureligijsku suradnju   grada Zenica , pa ga naglavačke izbacuju iz dodijeljenih im prostorija u zgradi RMK Inžinjeringa? Medijima, a i građanima cijele Bosne i Hercegovine  je vrlo dobro poznata aktivnost ovog vodećeg odbora u   Međureligijskom vijeću  Bosne i Hercegovine u promoviranju suživota i zajedništva  na našim prostorima , kao niz  manifestacija koje nam priređuju, a rijetko se mogu sresti u drugim sredinama.

Amandmane Muniba Husejnagića možete pogledati na: Husejnagić Munib-amandmani (003)

 

                                                                                                         KO SDP BiH ZDK

 

 

Prilog: Amandmani  na Prijedlog Zakona o plaćama I naknadama u organima vlasti ZDK

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.