Adnan Šteta za portal Faktor

Rješenja problema u GRAS-u moraju biti određena kroz kreiranje i usvajanje sveobuhvatne strategije

Problemi u gradskom saobraćaju odnosno preduzeću GRAS neće se moći riješiti bez kredita. U ovom javnom preduzeću treba izvršiti kompletnu rekonstrukciju i početi kupovati nova vozila za prijevoz putnika. Izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, nije odmakla dalje od Memoranduma koji je ranije potpisan između Vlade KS i Općine Ilidža, a u poboljšanje javnog gradskog prijevoza bit će uključeni i sarajevski taksisti, kazao je u razgovoru za Faktor Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Vladi Kantona Sarajevo.

Šta će te poduzeti u oživljavanju GRAS-a, koja je u velikim gubticima, sa viškom zaposlenih i veliko nezadovoljstvo građana uslugama koje (ne)pruža GRAS?

– Uređenje javnoga gradskoga saobraćaja kroz donošenje strategije i zakona o javnom prijevozu je jedan od prvih i najbitnijih ciljeva Ministarstva saobraćaja i Vlade KS. Neophodno je napraviti presjek stanja poslovanja GRAS-a i transparentno izaći sa stanjem koje smo zatekli. Nakon toga ćemo krenuti u projekat stabilizacije preduzeća kroz niz konkretnih mjera.

Problem GRAS-a traje decenijama i bilo bi neozbiljno da kažemo da ćemo brzo riješiti ovaj problem. Rješenja moraju biti strateški određena kroz kreiranje i usvajanje sveobuhvatne strategije javnog prijevoza za narednih 20 godina i donošenje zakona o javnom prijevozu, koji će urediti odnose i način funkcioniranja učesnika u javnom prijevozu.

GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, jedan potpuni zaokret poslovanja, te jasan i transparentan dogovor sa Vladom KS oko strategije i razvoja ovoga preduzeća. Napominjem da GRAS ima veliki kapacitet i potpuno sam ubijeđen da našim građanima može ponudi profesionalne usluge.

Projekat obnove voznog parka GRAS-a jedan od najznačajnijih projekata Vlade Kantona Sarajevo. Mi moramo što prije realizovati ovaj projekat koji bi značajno unaprijedio kvalitet javnog prijevoza, ali i obezbijediti veću sigurnost građana koji koriste ovaj način prijevoza.

Projekat je odobrila Vlada KS i planirana su sredstva u budžetu za 2019. godinu iz vanjskog zaduženja. Potpisano je i pismo namjere sa EBRD-om, tako da jedinica za implementaciju projekta, u saradnji sa konsultantima koje je imenovao EBRD, rade na pripremi projekta za finalno odobrenje. U drugoj polovini godine očekujemo da će se provoditi postupci javne nabavke u tramvaja i rekonstrukcije pruge. Tramvaj je skup, pa će nabavka tramvaja trajati duže i u fazama. Vjerovatno će novi tramvaji biti u funkciji tek nakon obnove kompletne tramvajske pruge, a za sada nam je u prvome planu nabavka novih trolejbusa, koji su jeftiniji i koji mogu biti u funkciji do kraja godine.

Hoće li u ovoj godini početi izgradnja pruge od Ilidže do Hrasnice i jesu li osigurana sredstva?

– Za izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica u 2018. godini je potpisan Memorandum o saradnji sa Općinom Ilidža o zajedničkoj saradnji na provođenju aktivnosti za realizaciju ovoga projekta i angažiran je projektantska kuća IPSA iz Sarajeva. Malo sam iznenađen što se u prethodnom period govorilo o finansijskoj konstrukciji za finansiranje ovoga projekta, a da uopšte nije usvojen i dobiven konačni projektni plan na osnovu kojega možemo znati trošak investicije.

Mi ubrzano radimo na pripremama za ovaj projekat, ali nećemo zanemariti i ostale alternativne načine poboljšavanja javnog prijevoza za sva naselja u općini Ilidža. Sve druge ideje za rješavanje problema javnog prijevoza na ovoj lokaciji su također dobrodošle i podjednako ćemo ih upoređivati i razmatrati. Ministarstvo saobraćaja mora voditi računa kako o ovome projektu tako i od razvoju kompletnog sistema javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo.

Planirate i taksi prijevoz uklopiti u dio javnog gradskog saobraćaja. Kako namjeravate urediti ovaj segment u pružanju taksi usluga, obzirom na veliki broj taksista u Sarajevu, a kada pada kiša ili snijeg taksisti nestanu sa gradskih ulica?

– Trenutno radimo analizu i ovog segmenta javnog prijevoza. Svejsni smo svih nedostataka i problema koji postoje i stoga ćemo pristupiti sistemskom rješavanju ovog problema. U narednom periodu planiramo održati niz sastanaka sa svim taksi prijevoznicima, općinama i ekspertima iz ove oblasti. Cilj nam je uspostaviti moderan i održiv sistem gdje će taksisti imati bolje uvjete za rad, a građani i turisti bolje taksi usluge – zaključio je ministar Šteta.

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.