Do sada su završeni zemljani radovi i široki iskop na potezu od budućeg kružnog toka na Šipu, do samog ulaza u tunel Kobilja glava, uslijed duple količine iskopa zbog nelegalnih deponija koje je dozvolila Općina Centar deponovano je preko 100.000 m3 zemlje, uređena drenažna rebra zbog podzemnih voda i same karakteristike zemljišta (močvarno zemljište).
Uporedo se radi pejzažno uređenje i priprema deponija za iskope iz tunela.
Kako je najavio ministar Šteta, poslije završenog nasipa, pristupit će se tamponiranju, izradi cementne stabilizacije i asfaltiranju u tri sloja. Nosivi sloj je devet centimetara, uz sedam centimetara debljine, habajući četiri sentimetra, što je ukupno 20 cm asfalta.
Dužina saobraćajnice na kojoj se izvode radovi je 1.140 metara, a širina preko 200 metara na dijelu sa pejzažnim uređenjem. Investicija za ovaj dio Prve transverzale iznosi 12,8 miliona KM.
U septembru se očekuje dogovor s EBRD-om oko početka gradnje tunela Kobilja glava dužine 650 metara sa dvije cijevi koje će spajati dvije općine modernom saobraćajnicom.
“Ministarstvo saobraćaja je u 2019. godini u skladu sa zahtjevom Zavoda za izgradnju KS, planiralo sredstva u iznosu 15 miliona KM (dionica I – 7,5 Mil KM, dionica II – 7,5 Mil KM). U toku godine je nakon okončane procedure koju provodi ovaj zavod isplaćeno šest predmeta u ukupnom iznosu od 1,8 miliona KM. Po okončanju zakonske procedure , donošenja odgovarajućih rješenja, ugovora ili sporazuma, Ministarstvo saobraćaja će isplatiti sredstva koja su planirana za ove namjene”, naglasio je ministar Šteta.
Dodao je kako shodno očekivanjima Zavoda za izgradnju u 2019. godini i ukoliko se ubrza proces rješavanja imovinskih odnosa na I dionici, moguće je da do kraja godine bude raspisan javni poziv za izgradnju dijela saobraćajnice od raskrsnice kod Tehničke škole do buduće raskrsnice Prve transverzale sa gradskim autoputom i lokalnim saobraćajem, u ulici Halida Kajtaza.
Radovi bi mogli početi na proljeće 2020. godine i na ovoj dionici Prve transverzale, ali uz napomenu da Zavod za igradnju mora riješiti imovinsko pravne odnose, a Općina Centar dati građevinsku dozvolu.
“Radovi se nastavljaju, a Ministarstvo saobraćaja će u narednom periodu intezivno tražiti odgovoran i efikasan pristup svih institucija koje su zadužene shodno svojim ovlastima, da utiču na što brži i efikasniji rad, kako bi građani što prije dobili novu saobraćajnicu koja će značajno unaprijediti i olakšati saobraćaj u Kantonu”, najavio je ministar Šteta.