Prokopavanjem prve cijevi, danas je svečano završeno probijanje tunela Suhodol na Koridoru 5-C.
Radi se o najznačajnijem objektu na poddionici Suhodol – Tarčin, a tunel je dug 2,8 kilometara.
Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić rekao je da je ovo jedan u nizu uspjeha koji će doprinijeti da ispune obećanje o završetku 102 kilometra autoceste do kraja 2014. godine.
Potcrtao je da je taj uspjeh zasnovan na puno zajdničkog truda i rada svih zaposlenih u Autocestama FBiH ali i njihovih podizvođača, inžinjera i svih koji podržavaju taj projekt.
– Da je riječ o velikom i važnom projektu govori činjenica da tunel pripada dionici dugoj 20 kilometara koja je vrijedna više od 70 miliona KM. Na ovoj dionici se nalazi pet tunela, sedam vijadukta, tri petlje, čelno naplatno mjesto a planirana je i izgradnja osam kilometara lokalnih i servisnih saobraćajnica – pojasnio je Karić.
On je precizirao da je na toj dionici angažovano 40 domaćih kompanija koje izvode više od 60 posto radova.
Karić je istakao da će ovaj tunel nositi simboličan naziv "25. novembar" jer se tog datuma obilježava Dan državnosti BiH.
Obraćajući se radnicima, premijer FBiH Nermin Nikšić poručio je da živimo u vremenu kada mnogi visokopozicionirani funkcioneri, koji još primaju platu iz poreza koje plaćaju upravo radnici i njihove firme, umjesto da rade u interesu napretka, čine sve kako bi stvorili haos i otežali život svim građanima, vođeni samo njima znanim ciljevima.
– Puno je više onih koji žele da grade i stvaraju, a njihovi pokušaji rušenja i blokiranja osuđeni su na propast. E upravo njima u inat, mi danas svi zajedno trebamo poručiti uzalud vam je svaki pokušaj. Puno je više onih koji znaju i koji hoće da grade bolje društvo i bolju Bosnu i Hercegovinu – rekao je premijer Nikšić.
On je naglasio da su ova Uprava JP Autoceste FBiH i ova Vlada FBiH uspjeli za manje od tri godine izgraditi skoro više kilometara tunela na autocesti, nego što su svi prije njih u istom roku izgradili "običnih" kilometara.
– Očekujem da radovi budu nastavljeni ovom dinamikom i da autocesta od Zenice do Tarčina bude izgrađena u roku, te da do kraja ove godine, zajedno s dionicama koje se grade u Posavini i Hercegovini, imamo 102 kilometra moderne autoceste na Koridoru 5-C. Neka pati kome smeta, ali ovo je naš vrh prioriteta – poručio je Nikšić.
Ugovor za izgradnju poddionice Suhodol – Tarčin potpisan je 21. maja 2012. sa kompanijom Cengiz Insaat, a završetak i puštanje u promet cjelokupne dionice Vlakovo – Tarčin planiran je u drugoj polovini 2014.