Danas je u organizaciji OO SDP BiH Zenica održana press konferencija na temu „Obrazovanje“.
O stanju u obrazovanju, o tome šta smo zatekli i šta smo uradili, govorili su Rabija Haračić, kandidatkinja SDP BiH Zenica za PD PFBiH, izborna jednica 405 i Mehić Nermin, kandidat za Skupštinu Zeničko-dobojskog kantona.
Na početku press konferencije uvodničari su u svoje osobno ime i u ime OO SDP BiH Zenica izrazili saučešće porodici nedavno nastradalog jedanaestogodišnjeg učenika Mujkić Haruna.
U nastavku uvodničari su istakli sljedeće: obrazovanje je značajno koliko i sam život. Tako bitan segment u životu čovjeka, društva, države, kod nas posebno u entitetu FBiH ovako razruđeno postavljen na 10 kantona, distrikt Brčko i Republika Srpska, ne obezbjeđuje jedinstvo u funkcioniranju te je zajednička strategija nešto o čemu možemo samno sanjati.Tako postavljeno obrazovanje za sobom povlači poteškoće koje se manifestuju u nejedinstvenim NPP;nejedinstvenim pedagoškim standardima;različitim oblicima nadzora nad obrazovnim sistemom;nejedinstvenom udžbeničkom politikom;inflitriranje politike i korištenjue djece u politikanske svrhe, pa otuda i dvije škole pod jednim krovom u nekim kantonima. Šta je urađeno vidljivo je u našoj općini i drugim sredinama, kako u oblasti predškolskog, osnovnog i visokogobrazovanja. Da može više i bolje, to je svima jasno ali sa ovim budžetom toliko.
Ono što će biti u fokusu SDP-a u periodu koji dolazi kada je ova važna oblast u pitanju je: nastaviti ubrzanje reformskih procesa, posebno kada je u pitanju oblast srednjeg i visokog obrazovanja;segregacija i diskriminacija u osnovnom i srednjem obrazovanju se mora ukinuti;donijeti okvirni zakon u oblasti odgoja i obrazovanja za učesnike sa teškoćama u učenju;izmjena zakona o visokom obrazovanju, zaštita od direktnog političkog uplitanja;razvijati kriterije za cjeloživotno obrazovanje;izraditi jedinstvene pedagoške standarde i normative za sve obrazovne nivoe;neophodan je prijenos nadležnosti nad obrazovanjem na Državni novi; povećati obuhvat predškolskim odgojem i obrazovanjem;pripremiti plan aktivnosti za smanjenje napuštanja obaveznog osnovnog obrazovanja;obrazovanje djece s poteškoćama u razvoju provoditi u skladu sa okvirnm zakonom u oblasti obrazovanja uz uvažavanje principa inkluzivnosti;obezbijediti kontinuirano stručno usavršavanje nastavnika/profesora;povećati stope djece Roma u obrazovnom sistemu nba svim nivoima;srednje obrazovanje učiniti obaveznim i povećati upis na 90 %;osigurati mogućnost za prelazak učenika iz trogodišnjih u četverogodišnje srednješkole;osigurati mogućnost nastavka obrazovanja nakon završene stručne škole;ujednačiti kriterije rada visokoškolskih ustanova sa sličnim institucijama u EU;uspostaviti i razvijati sistem od tri ciklusa studiranja dosljednim uvođenjem magistarskog i doktorskog studija;provesti funkcionalonu integraciju u skladu s Bolonjskim procesojm.Učenik i student moraju biti u centru obrazovnog sistema i podjednako pridavati važnost vaspitnoj i obrazovnoj komponenti, zaposlenim u obrazovanju obezbijediti humaniji i adekvatno plaćen rad.