Dolazak na predizborni skup Demokratske fronte (DF) u Varešu u službenom autu člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine Željka Komšića, zajedno sa stranačkim kolegom i ministrom odbrane Sifetom Podžićem, posljednji je primjer još uvijek neregulisanog korištenja službenih automobila tokom predizborne kampanje. Dok državni parlamentarci oklijevaju donijeti pravila kojim bi se uredila i ograničila upotreba službenih vozila u predizborno vrijeme i privatne svrhe, Komšić navodi da, prema sadašnjim pravilima, on uvijek mora biti u službenom automobilu.
Iz Koalicije “Pod lupom”, organizacije koja nadgleda ispravnost izbora, za Balkansku istraživačku mrežu Bosne i Hercegovine (BIRN BiH) kažu kako su i prije samog početka kampanje zabilježili 105 izbornih nepravilnosti koje se odnose na zloupotrebu javnih resursa i funkcija. Jedan od primjera te zloupotrebe jeste i korištenje službenih automobila u stranačke svrhe.
Na fotografijama reportera Dnevnog avaza sa skupa Demokratske fronte u Varešu jasno se vide dva automobila – Citroen C6 i Škoda Octavia – koji su, prema Bazi službenih automobila BIRN-a BiH, u posjedu Predsjedništva BiH, te automobil marke Volkswagen Passat. Prema podacima Baze službenih automobila BIRN-a BiH, ukupna vrijednost Citroena i Škode iznosi 141.860 konvertibilnih maraka (KM).
Komšić kaže kako je njegov dolazak službenim automobilom na stranački skup nešto što “nalažu sigurnosni protokoli i da važe za sve članove Predsjedništva BiH”.
U Pravilniku o upotrebi službenih vozila u Predsjedništvu BiH iz 2014. godine, navedeno je da se službena vozila koriste za obavljanje “službenih poslova članova Predsjedništva”.
Saša Magazinović, zastupnik SDP-a u Zastupničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, krajem 2019. godine je predložio inicijativu da se dopuni Pravilnik o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH. Na taj način bi se svaki službeni automobil obilježio, kako bi svi građani BiH lakše prepoznali takvo vozilo, objasnio je on, ali ta inicijativa ni 11 mjeseci od njenog pokretanja nije usvojena.
“Inicijativu je prvo usvojila Parlamentarna komisija za saobraćaj i komunikacije, a onda je i Parlament dao zadatak Vijeću ministara. Vijeće ministara nije provelo inicijativu u roku kojim je obavezana od strane Parlamenta, ali sam dobio neslužbenu informaciju da rade na tome. Ja zaista nemam informaciju u kojoj je fazi. Ne vidim razlog zašto bi im trebalo toliko vremena da bi Ministarstvo komunikacija i prometa BiH predložilo odgovarajući akt Vijeću ministara za usvajanje”, kaže Magazinović.