VIJESTI.BA: Pokrenuli ste inicijativu za ukidanje paušala svim profesionalnim poslanicima i delegatima u Parlamentu BiH. Možete li za portal Vijesti.ba pojasniti o čemu se konkretno radi i očekujete li podršku ovoj inicijativi? Da li bi slična inicijativa mogla biti pokrenuta i u drugim državnim institucijama?
BEĆIROVIĆ: Ovo je samo nastavak SDP-ovih i mojih višegodišnjih zalaganja da se smanje privilegije poslanika i delegata. Podsjetit ću da je ovo prvi parlamentarni mandat (2010-2014) u kojem primanja nisu povećana, štaviše poslanicima i delegatima plate su smanjene, ukinuti su regresi, umanjene dnevnice za putovanja u zemlji i inozemstvu…
Podsjećam, također, da godinama pokrećem inicijativu da se dio sredstava koji primaju poslanici i delegati usmjeri za stipendiranje nadarenih studenata i učenika kao i da se sistemski uredi provjera porijekla imovine svih političara u BiH. Ne radi se dakle o nekom novom kursu iniciranom posljednjim opravdanim protestima građana nego o kontinuitetu nastojanja da se uvede više socijalnog senzibiliteta.
Nadam se da će ova inicijativa biti podržana i da će predstavljati poticaj i drugim institucijama vlasti, ne samo na državnom nego i na nižim nivoima. Paralelno s ovim, nužno je donijeti i sistemski zakon o platama kojim bi ova oblast bila uređena na principijelan način.
VIJESTI.BA: Kako komentarišete zahtjev SBB da Zastupnički dom Parlamenta FBiH razmatra, između ostalog, prijedlog za ostavku aktuelne Federalne vlade?
BEĆIROVIĆ: Mislim da o zahtjevima koji se tiču federalnih institucija vlasti treba raspravljati na federalnom nivou i u klupama Parlamenta Federacije BiH. Rješenje za naše probleme nisu ostavke, destrukcija i kreiranje anarhije. Federalna vlada na čelu sa Nerminom Nišićem je faktor stabilnosti i Federacije i cijele države Bosne i Hercegovine i to je iz dana u dan sve jasnije.
VIJESTI.BA: Klub poslanika SDA u Zastupničkom domu Parlamenta BiH predložio je, između ostalog, inicijativu za smjenu ministra sigurnosti BiH Fahrudina Radončića, SDP BiH je podržao ovu inicijativu, no hoće li u Zastupničkom domu biti većinske podrške?
BEĆIROVIĆ: Očekujem da će rasprava biti vođena na narednoj sjednici, u mjesecu martu, i do tada bi se trebalo suzdržati od prognoza glasanja. Nadležni organi SDP-a su donijeli odluku da prihvataju opravdane razloge za smjenu državnog ministra sigurnosti.
VIJESTI.BA: Novi Prijedlog zakona o državnim praznicima izazvao je brojne polemike. Vi tvrdite da uvažava interese svih naroda i građana BiH, priznaje sve različitosti, ukazuje na antifašističke temelje BiH, te poštuje i provodi odluku Evropskog parlamenta kojim se 11. juli proglašava Danom sjećanja na žrtve genocida u Srebrenici. No, ovakav prijedlog je za RS neprihvatljiv. Ima li prostora za dogovor i hoće li BiH moći dobiti novi zakon o državnim praznicima?
BEĆIROVIĆ: Bosna i Hercegovina ima legalne državne praznike, 25. novembar Dan državnosti i 1. mart Dan nezavisnosti. Sve dok Parlament BiH ne usvoji novi zakon, ovo ostaju zvanični praznici naše države. Smatrao sam da savremene potrebe BiH traže inoviranje ovog zakona i obilježavanje još nekih važnih datuma. Također, predložio sam uvrštavanje u zakon i vjerskih praznika u skladu sa preporukama vjerskih zajednica u BiH. Na žalost, poslanici iz Republike Srpske nastavljaju staru praksu rušenja državnih zakona i negiranja hiljadugodišnje državnosti Bosne i Hercegovine.
VIJESTI.BA: Nakon posljednjih neuspjelih pregovora lidera vodećih bh. političkih stranaka sa evropskim komesarom za proširenje Štefanom Fileom o provođenju presude "Sejdić – Finci", najavljeno je da će se ovim pitanjem od sada baviti institucije BiH. Imaju li one kapaciteta za to? Mogu li se pokazati uspješnijim od lidera vodećih političkih stranaka u našoj zemlji?
BEĆIROVIĆ: Naravno da institucije BiH imaju dovoljan kapacitet za bavljenje i ovim i svakim drugim državnim pitanjem. U njima rade izabrani predstavnici građana. A, na pitanje u kojem roku možemo doći do konkretnih rješenja teško je dati pouzdan odgovor ako se zna da postoje brojni ustavni mehanizmi blokade u najvišem zakonodavnom organu BiH. Da je prihvaćen prijedlog ustavnih reformi koji je SDP nudio prije deset godina, ne bi ni došlo do presude u predmetu Sejdić i Finci. SDP je i tada kao i danas bio dio rješenja a ne problema.
Implementacija presude Sejdić i Finci mora biti u funkciji unutrašnje integracije BiH i evroatlantskih intergracija BiH a ne alat u pokušaju da se ova država dalje razjedinjuje. SDP kao i ogromna većina građana BiH na politiku podjela i crtanja novih etničkih karata neće nikada pristati.
Aneks IV je nemoguće posmatrati izolirano od Aneksa X Dejtonskog sporazuma. Na žalost, posljednjih šest-sedam godina međunarodna zajednica se svjesno ili nesvjesno ponaša dezorijentirano, zbunjeno i neodlučno što najviše odgovara antievropskim i separatističkim snagama u BiH. Takva politika međunarodne zajednice doživjela je fijasko i očigledno je potrebno iz toga izvući ozbiljne pouke.