Bivši ministar saobraćaja i komunikacija FBiH Enver Bijedić trenutno obavlja dužnost predsjednika Kantonalne organizacije SDPBiH Tuzla, zastupnik je u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH i predsjednik Odbora za promet i kumunikacije u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH.
Trenutno je pauza, Parlament zasjeda 6. septembra nakon godišnjih, mnogo je otvorenih pitanja i onih koje treba riješiti. Jedna od njih svakako je Pelješki most. Treba li BiH pristati na izgradnju Pelješkog mosta?
“Ovako duga pauza je neodgovorna prema građanima. Mi smo tu da radimo, a ne da pauziramo po 3-4 mjeseca”, smatra Bijedić.
On je kazao da su prve inicijative o Pelješkom mostu počele 2005. godine.
“Od tada su se mijenjale visine mosta, a zadnja opcija je da bude 55 metara visine i da ide što dalje od općine Neum, gdje bi mogli ulaziti brodovi dužine do 200 metara, što i zadovoljava, jer kada je ušao toliki broj u Neum – nikada. Hrvatska je 2. februara 1994. donijela odluku o povlačenju ravnih linija, koje je bivša Jugoslavija imala prema Italiji. Prema tim linijama sve odvojeno od Italije bi bilo priključeno Hrvatskoj. BiH tu nema nigdje. Te linije podrazumijevaju Pelješki most, a ne podrazumijeva izlazak BiH na teritorijalne vode”, kazao je Bijedić.
Gost Novog dana je kazao da je bitno pitanje Malog i Velikog Školja, a da se time u BiH niko ne bavi.
“Ta dva ostrva pripadaju BiH. Ne negira Hrvatska BiH ta dva ostrva jer im trebaju zbog turizma ili ekonomije, već im trebaju da bi nas sprečavali. Ako dobijemo ta dva ostrva imamo “lepezasti” izlaz na more. Nama je potrebno da imamo izlaz na more, a neka oni prave most. Pelješki most nikada nije dobio saglasnost Vijeća ministara. Ovo je odlična prilika da se trguje. Ako ćete praviti Pelješki most, uredu, dobit ćete to, ali da mi dobijemo Mali i Veliki Školj i da na taj način imamo izlaz prema Jadranskom moru”, mišljenja je Bijedić.
Bivši ministar saobraćaja i komunikacija FBiH ističe da je najbitnija stvar izgradnja marine u Neumu gdje bi se mogla vršiti registracija plovila.
“U Panami svi registruju plovila i brodove, jer je niža cijena i taksa, i to bi mogao raditi Neum. Takvi brodovi skoro i da nikada ne dolaze u Panamu, već su samo registrovani zbog cijene. Neum ima tu šansu”, kazao je Bijedić.
Zastupnik je u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH uputio u parlamentarnu proceduru i Vladi Federacije BiH idejno rješenje izgradnje autoputa Sarajevo-Beograd.
“Prva opcija je ruta Sarajevo-Zenica-Žepče-Tuzla-Brčko-Bijeljina, a zatim se uključuje na autoput Zagreb – Beograd. Druga opcija koju predlažu Vučić i Dodik je da ide rutom Sarajevo-Pale-Prača-Višegrad-Čačak-Valjevo-Beograd. Ja sam predložio rutu koja povezuje FBiH, RS, Brčko Distrikt i Srbiju. Neka oni prave autoputeve i povezuju Andrićgrad Emira Kusturice, ali od svojih para”, poručio je Bijedić.
Akcize su podijelile parlament. Dogovora još nema. Šta ako ga ne bude i šta je sa onim novcem kojeg je bilo do sada, primjerice puta za Neum.
Bijedić je citirao bivšeg načelnika Neuma Đuru Obradovića: “Nama Neumljanima ta cesta ne treba. to je balijama potrebno da dođu na more. Mi imamo svoj put Metković – Opuzen – Neum.”
“Mi smo u mandatu napravili 8 kilometara magistralne ceste i kilometar pristupne ceste, a dalje se nije moglo jer nije riješena eksproprijacija, a to radi lokalna zajednica. Sada su u toku tenderi za dva lota. Mi sada imamo akcize i ništa nije izgrađeno.”