Cijenjeni sugrađani, bilo čiji birači bili!
Ne smijemo ni trenutak sumnjati u postojanje našeg bosanskog jezika! Otkad je nas, ima i njega. Oplemenili smo ga i obogatili toliko da svaku, pa i najmanju sitnicu naše svakodnevnice možemo opisati prigodnom narodnom izrekom.
Naprimjer: “Ko o čemu, …..o poštenju. “
Kako drugačije opisati ponašanje i izjave „viječnika“ SDA Maglaj, koji su se od neka doba sjetili izraza kao što su uvreda, omalovažavanje, ignorisanje, pa i Etičkog kodeksa. Možda su dugogodišnjim prakticiranjem konačno naučili značenje tih riječi, jer one najbolje opisuju stil njihovih nastupa. Koliko su ti nastupi godinama bili „isključivo u interesu građana“, svi smo, hvala Bogu, osjetili u ovih nekoliko mjeseci otkada smo prodisali. Do svih nas je hoće li ovo biti posljednji trzaji njihovog manipulisanja našim vremenom, materijalnim dobrima, pa i razmišljanjima, koje su doskora provodili isključivo radi njihove sopstvene gladi. U toj prokletinji i nezasitosti, godinama se ne libe lagati, ucjenjivati, prijetiti, potkupljivati, svetiti se, a onda sve te radnje pripisivati drugima.
Da se podsjetimo:
Politika (grč. ta politiká – poslovi vezani uz polis) je kolektivna djelatnost usmjerena ka donošenju odluke o rješenju problema i izvršenju te odluke koja je obavezna za sve članove zajednice. Politika pretpostavlja početnu raznovrsnost stajališta, pa je pomirenje razlika među uključenim stranama, također, jedan od njenih ciljeva. (Wikipedija)
Religija je oblik društvene svijesti u kome se prirodne i društvene sile prikazuju kao natprirodne, nezavisne od čovjeka, prirode i historije. Svaka religija podrazumijeva više ili manje jednostavno učenje koje se odnosi na suštinu, svrhu i porijeklo svega postojećeg. Takođe, svaka religija podrazumijeva određene oblike vjerskih zajednica. (Wikipedija)
Vjera se obično definira kao uvjerenje u istinu tvdnje bez njene provjere. Prema tome, to je subjektivno duhovno tumačenje ishoda percepcije vlastitog razmišljanja ili komunikacije. Za Bernanosa vjera je ″dvadeset četiri sata dvojbe, manje jedna minuta nade″. Po toj lijepoj izreci vjera bi bila dvojba koju tek neki iracionalni osjećaj može tu i tamo nadvladati – što će reći, NIJE ZA SVAKOGA da se njome bavi, „igra“ i manipuliše. Kada neuk, pohotan čovjek, zlih namjera i gladnih ciljeva na našim prostorima pomiješa ove kategorije, dobije se čisti primitivizam koji u svojoj pokvarenosti nadilazi svoje prvobitno pogrdno značenje, proširi se na svakog negativca, a svakog dobronamjernog i poštenog ostavlja bez riječi.
Šta drugo reći na izjave iz Kluba SDA (citiramo):
„Poštujući mjesec Ramazana, koji je sveti mjesec za sve vjernike islamske vjeroispovijesti, a posebno za naše postače, a s druge strane dovedeni u situaciju da ne možemo ostati nijemi na uvrede i poniženja odlučili smo napustiti sjednicu kako bismo izbjegli sve konflikte do kojih eventualno može doći. U daljem radu u okviru Općinskog vijeća čvrsto smo odlučili ne samo da ne ostanemo nijemi na uvrede, omalovažavanja i potcjenjivanja, nego da i uzvratimo istom mjerom, ali na daleko primjereniji način.“
Reći da napuštaju sjednicu poštujući Ramazan, a pri tome ne voditi računa da je najveći dio prisutnih radno angažovano taj dan i da su neki zbog sjednice došli iz Zenice, isto je što i prekidati govor za govornicom dok uči ezan. Prekidaju li se časovi u školi, ili ljekar zaustavlja pregled, ili se zaustavlja saobraćaj dok uči ezan, ili se zaustavljaju tvornice? Od koga smo učili šta je post i Ramazan, pa neki postali „veći katolici od Pape“? Naši djedovi i nane su radili na njivama i radnim mjestima uz puno veći fizički napor, a vrućina uvijek bilo. Postili su u miru i sa mirom u sebi, dostojanstveno i časno, družili se, poštujući se međusobno svakodnevno. Da mogu, rekli bi vam da se svojoj vjeri, takvim svojim postupcima i izjavama, rugate. Sramota. Je li grijeh i koliki je, nije naše da sudimo.
Uostalom, može se zaviriti i u arhivu pa pogledati koliko je sjednica Općinskog vijeća Maglaj bilo u Ramazanu u proteklih 20 godina, a može se pogledati i ko je svojim izjavama i postupcima narušavao Etički kodeks. U svom saopštenju, Klub SDA pominje podnošenje prijave Etičkoj komisiji Općinskog vijeća?
Pitamo vas: Je li vi to sami sebi skačete u usta? Je li podnosite prijavu istoj onoj Komisiji čije mišljenje nećete priznavati, kao ni mišljenje bilo koje Komisije Općinskog vijeća – tako ste bar izjavili prije nekoliko sjednica, kad su se formirale?
„Principijelnost“ na djelu, viđeno kod vas nebrojeno puta.
Vijećnici SDA, budite bar u ovom mjesecu iskreni, pa recite da je isključivi razlog vašeg napuštanja sjednice i neprisustvovanje njenom nastavku, ona za vas bolna tačka u njenom dnevnom redu. Teško je dići ruku i izglasati nove maglajske upravne i nadzorne odbore, ovako zakonski i javno. Izgubili ste pravo isključivosti i dogovorenog izbora u ta regulatorna tijela. E, da je samo to. Teško je progutati i činjenicu da biste mogli izgubiti neke direktorske pozicije. Neprisustvovanjem sjednicama, nadate se dobiti koji dan više. Jadno, da jadnije ne može.
Ali, kako odgovorno tvrdite, sjednica se održala i bez vas.
Eto, vidite da Maglaj zna i može živjeti i bez vas. Do vas je hoćete li biti odgovorni i opravdati glasove i novac svojih birača. Mi se godinama držimo principa da su kompromisi i komunikacija osnova svake, pa i lokalne politike. Da ponovimo rečenicu s početka, politika pretpostavlja početnu raznovrsnost stajališta, pa je pomirenje razlika među uključenim stranama, također, jedan od njenih ciljeva.
Hvala Bogu, pa nas je puno više širokih umova, srca, duše i otvorenih očiju. Ko god može sebe tako izgrađivati, neka nam se pridruži.
Maglaju naš, nikad više ne zatvaraj ni oči ni uši, a bolje gledaj koga ćeš u srce puštati.
Ovim se obraćanje javnosti u vezi napuštanja sjednice od strane vijećnika SDA završava. Sjednice će se nastaviti pripremati i održavati u skladu sa Poslovnikom o radu Općinskog vijeća i po slovu zakona, sa ili bez navedenih vijećnika.