Nekadašnji zastupnik Konaković bi sigurno glasao protiv budžeta Premijera Konakovića!

Zastupnica Socijaldemokratske partije Bosne i Hercegovine u Skupštini Kantona Sarajevo Segmedina Srna-Bajramović, na posljednjoj sjednici ove Skupštine, imala je izlaganje vezano za prijedlog Budžeta Kantona Sarajevo.

„Imajući u vidu da je ovo osma godina i osmi budžet koji usvajamo sa gospodinom Konakovićem – prve četiri naravno u njegovom svojstvu zastupnika i šefa kluba SDA, a u ovom mandatu u funkciji premijera, u uvodu bih pokušala napraviti jedan presjek učinjenog ili možda i neučinjenog. Skupština jeste političko tijelo, po svojoj naravi. Ali u cilju što veće depolitizacije ove diskusije koristiću isključivo podatke iz zvaničnih dokumenta Vlade.

Tako ćemo uporediti budžet koji je ova Vlada zatekla, onaj za 2015. sa ovim prijedlogom Budžeta. A listu vladinih budžetskih mjera, politika i aktivnost preuzeću i citiraću iz Ekspozea premijera Konakovića prilikom preuzimanja dužnosti.

U opisu zatečenog stanja sa aspekta budžeta premijer na str. 3 ekspozea akcentira, citat: “Akumuliran je deficit u Budžetu KS iz prethodnih godina, a u isto vrijeme se iz godine u godinu povećaju dugovi preduzeća, čiji je osnivač Kanton.” – završen citat.

U nastavku na str. 5 se navodi i koje su mjere potrebne u cilju unaprijeđenja, citat:

Kao što sam i rekla na početku, u kontekstu budžetske evaluacije rezultata i učinaka po ovim mjerama, kao polaznu osnovu uzećemo Budžet KS za 2015. To je onaj toliko puta u ovoj Skupštini spominjani „budžet naslijeđa“ ili „Kozadrin budžet iz 2015.“, a koji je skupštinska većina usvojila zadnjeg dana marta 2015. godine.

Ovdje neću uopšte ulaziti u neku diskusiju o tačnosti brojeva tj. praksu zapošljavanja na ugovor o djelu. Jednostavno upoređujući onaj spominjani tzv. „Kozadrin budžet“ iz 2015. sa predloženim za 2018. godinu broj ukupno uposlenih na budžetu KS se smanjuje sa za 308 uposlenih ili 2,8% manje. Diskusiju o tome, da li se i kako mogla možda i efikasnije sprovesti racionalizacija ukupnog broja uposlenih na budžetu, ostavićemo za sljedeću godinu i izbornu kampanju. Dakle, ovaj broj kao takav bi možda i dobio neku pozitivnu ocjenu, ali iz istih dokumenata saznajemo da blizu 40% ovog smanjenja dolazi iz MUP-a i Uprave policije. (2.018 uposlenih u 2015. nasuprot 1.898 uposlenih u 2018.)

Značaj ovoga se najbolje vidi ako posmatramo ukupan razvoj ovih rashoda u ovom mandatu Vlade i njihov stalni porast. Od budžeta do budžeta, iz godine u godinu.

Da su se kojim slučajem ukupni rashodi pod stavkom „tekući izdaci“ ne racionalizovali kako je Vlada u ekspozeu obećala, već samo zadržali na tom „naslijeđenom“ nivou iz tzv. „Kozadrinog budžeta“ iz marta 2015. Kanton Sarajevo bi u mandatu ove Vlade imao manje rashoda tj. uštedu od ukupno cca. 68 mio KM tj. mogao bi se anulirati ukupan akumulirali deficit.

Da zaključimo. Na ovom jednostavnom primjeru i koristeći isključivo stavove i standarde ove Vlade i njihove zvanične podatke sigurna sam da bi bivši zastupnik Konaković budžetski učinak Vlade sadašnjeg premijera Konakovića proglasio katastrofalnim. A ja bih se po ovom pitanju u potpunosti složila sa mišljenjem gospodina Konakovića.

A sada da se vratimo na ovaj konkretan vladin prijedlog budžeta za 2018. godinu. Iz današnje diskusije, i odgovora članova Vlade na moja, ali i na pitanja mojih kolega zastupnika je vidljivo da je ovaj budžet pun nekih proizvoljnih projekata, iznosa i stavki po principu „ako prođe, prođe!“. 100 KM za preuzimanje dionica Bags energotehnike, 200.000 KM za neki fantomski Institut kulture, 1 mio KM za nabavku nepoznate i nedefinisane opreme za Opću bolnicu, milion za Crnu rijeku i pola miliona za KEAP – i sve uz dodatnu argumentaciju možda, vidjećemo, ako prođe, itd…

Takođe se kroz čitav dokument budžeta provlači sistem „odriješenih premijerovih ruku“ da intuitivno i po nekom svom nahođenju u sljedećoj godini procjenjuje koji se projekti trebaju „pogurati“, a koji ne.

I razumjem ja da je taj koncept primamljiv. Ali, ustanovili smo da taj koncept nije u skladu sa zakonom. Budžet i zakon nisu igračke. Budžet mora sadržavati samo istinite i sveobuhvatne poslovne događaje.

Zbog ovakvog proizvoljnog pristupa na strani tekućih i kapitalnih transfera u drugi, i potpuno maglovit plan padaju rashodi koje smo po sili zakona dužni izvršavati. Npr. izvršne sudske presude, za koje ni danas nismo dobili precizne informacije o njihovom ukupnom iznosu, se u budžetu navode na preko 30 pozicija sa paušalom od 100 KM. Pa su se spominjali cca. 2,5 miliona, što je minimalan (napominjem minimalan) iznos po Zakonu o izvršnom postupku, pa 6 miliona iz deficita, itd…

I analizom budžeta, i kroz današnju diskusiju i odgovore Vlade smo po mom mišljenju, a bez ikakve sumnje, mogli utvrditi da je ovaj budžet više skup umjetničke improvizacije i lijepih želja, nego lista konkretnih, životnih projekata. Da Vas podsjetim, mi imamo dokument koji se zove “Okvirni budžet”. Tu se utvrđuju neki okvirni parametri projekata, rashoda, investicija.

Budžet s druge strane mora biti precizan akcioni plan za sljedeću godinu. A to je za 10 dana!

Kvalitetno izvršavanje budžeta direktno ovisi o kvalitetnom planiranju budžeta. Ovaj budžet je svjedočanstvo lošeg planiranja. Imamo neprecizan i maglovit budžet. Imamo izbornu godinu sa bezbroj pritisaka sa svih strana. I imamo premijera koji treba da upravlja tim budžetom, a objedinio je de-facto sve moguće imenovane funkcije u Kantonu. On je i premijer i ministar …obrazovanja, i Skupština GRAS-a i Nadzorni odbor ViK-a i Uprava ZOI-a.

Ovaj prijedlog budžeta ne oslikava realne potrebe i probleme građana KS. Amandmanska diskusija ovdje služi samo kao paravan “legalnosti i legitimnosti” procesa. Suštinski se amandmanima ovaj budžet ne može popraviti, čak da ih je Vlada sve i prihvatila.

Mi ne možemo više gubiti vrijeme i novac na predizborne budžete, koje dajemo u ruke mandatnim likovima koji se ponašaju kao kockari u odijelu Djeda Mraza.

A  770 miliona KM je puno novca!

Navikli smo da gospodin Konaković voli polemiku i koristi svaku priliku za to. On polemiše sa političkim oponentima, svađa se sa stranačkim kolegama, prepucava sa direktorima javnih preduzeća koje su on i njegova stranka imenovali. Sve nam je to već poznato.

Ali ovdje očigledno imamo jednu potpuno novu dimenziju. Koja me iskreno rečeno zabrinjava.

Premijer se svađa sa samim sobom.

Moja pitanja koja su bila usmjerena ministrima, a posebno ministru finansija i tiču se nepreciznih i nejasnih stavki u budžetu, su bila inspirisana između ostalog i premijerovim riječima sa zadnje sjednice skupštine.

Premijer u svom obrazloženju budžeta tada kaže, citiram iz stenograma (str. 374, Prijedlog budžeta http://skupstina.ks.gov.ba/sites/skupstina.ks.gov.ba/files/budzet_ks_2018.pdf):

“Tako da smo i dosadašnjim planiranjem budžeta, nekome je to izgledalo mogu reći čudno, neko se tome i podsmijavao, imali ste (naglasiti) veliki broj otvorenih pozicija onih po 1000 KM koje Vlada akcentira i kaže da bi se ti procesi mogli desiti a onda mi u kvartalnom mjerenju izvršenja budžeta vidimo gdje nam se neće izvršiti projekti pa rebalansima Vlade to ćete na izvršenju vidjeti, taj novac prebacimo na one projekte koji su otvorenih pozicija i onda ubrzavamo njihovu dinamiku.” – završen citat.

Premijeru i ministre finansija Konakoviću, meni nije čudno da je ovaj koncept vama jako primamljiv. Ali ovakav pristup nije u duhu zakona. I meni to nije ni za smijeh, ni za podsmijavanje.

Gospodine Konakoviću. To što vi zovete “Vladinim rebalansom budžeta”, to ne postoji tako u zakonu. Vi na taj način možete upravljati kućnim ili stranačkim budžetom, ako želite. Ali ovo je 770 miliona KM novca građana Kantona Sarajevo i njima se upravlja strogo po slovu zakona. A zakonom nije predviđeno otvaranje fiktivnih pozicija u budžetu.

Budžet je precizan i strogo definisan dokument. Budžet je spisak konkretno definisanih aktivnosti i projekata u vezi školstva, infrastrukture, zapošljavanja i deficita, a ne lista premijerovih “ako prođe, prođe” pozicija i želja.

Da vidimo na konkretnim primjerima iz ovog budžeta kako se Premijer brine o deficitu, zapošljavanju itd…

Da prevedemo ovo na jezik koji će građani razumjeti.

Budžetska sredstva, novac poreskih obveznika, novac građana, neće biti usmjeren ni na plaćanje izvršnih sudskih presuda, ni za izgradnju tramvajskih stajališta za građane. Već će taj novac biti usmjeren za upošljavanje i platu više administrativnih radnika u Kabinetu premijera po ugovoru o djelu.

A na plate tih premijerovih administrativnih ugovoraca, građani Kantona Sarajevo i poreski obveznici će morati plaćati i duplu kamatu na platu. Jednom po osnovu domaćeg zaduženja za Izgradnju stajališta – odakle smo budžetska sredstva preusmjerili, a drugi put po osnovu zateznih kamata za neisplaćene sudske presude koje su na čekanju – opet zbog ovog zapošljavanja u Kabinetu premijera

To je jedan primjer. Drugi primjer

Premijer u ovom prijedlogu budžeta za svoj kabinet traži u 2018., izbornoj godini ukupno 153.000 KM za njegovo diskreciono raspoređivanje i transfere fizičkim licima i udruženjima.

Znate li koliko su ove stavke iznosile u zadnjem Budžetu gospodina Kozadre za 2015.? 60.000 KM. Dakle povećanje za preko 150%

A uz to i iz tekuće rezerve Vlade, premijer samostalno može raspoređivati dodatnih 100.000 KM u sljedećoj godini.

E ovako dragi građani i poštovane kolege, naš uvaženi premijer povećava zaposlenost, ovako premijer smanjuje deficit.

Da se ne čudite akcizama i oporezivanju toplih obroka i sličnim izumima Stranke Demokratske Akcije kada vam sutra na naplatu dođu njihovi administrativni radnici, predizborni pokloni i slično.

A premijer neka sada javno kaže. Laže li jarac ili laže li rog tj. budžet.“, navodi se u izlaganju.

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.