Vlasti BiH nisu promijenile stav kada je riječ o spajanju juga Hrvatske s preostalim djelom Hrvatske. Posljednjih mjeseci radili smo na stvaranju svih potrebnih uslova za predstudiju izvodljivosti, koju radi treća strana, te nakon spekulacija, odnosno informacije koja je došla iz najužeg vrha Vlade Hrvatske i demanta očekujemo da u nekoliko narednih dana dobijemo konačnu predstudiju izvodljivosti – rekao je danas novinarima u Sarajevu ministar saobraćaja i komunikacija BiH Damir Hadžić.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske u priopćenju o predstudiji izvodljivosti pelješkoga mosta navodi da očekuje kako će ovih dana dobiti pismenim putem konačno izvješće predstudije.
Tim povodom, Hadžić je ponovio stav BiH, a to je da „nećemo dozvoliti da BiH bude ugrožena na bilo koji način da luka Neum bude dovedena u pitanje odnosno da se akvatorij Neuma dovodi u pitanje“.
– Šta će BiH raditi za pet ili deset godina ne može biti uslovljeno gradnjom mosta koji neće biti izveden prema zahtjevima koje BiH kao suverena država želi da eksploatira Međunarodnu konvenciju o pravu mora – kaže Hadžić.
Iako se Hrvatska može odlučiti za izgradnju mosta smatra da je nesporno da „taj most neće biti most koje će biti najjeftinije moguće riješenje i koji će riješiti sva pitanja Hrvatske, a dovesti BiH u nezahvalan položaj“.
Niko u BiH, naglašava, nije doveo u pitanje niti jednu realizaciju bilo kojeg projekta, navodeći da „on mora biti takav da odražava opredjeljenja bosanskohercegovačke strane“.
– Odluka Hrvatske ponovo može biti problematizirana, jer je logično da postoje lobiji koji će nastojati dovesti do rješenja koje će što manje koštati Hrvatsku, odnosno EU, s obzirom na to da je hrvatski model baziran na EU fondovima. Oni apsolutno nemaju nijednu kunu, ni euro da uđu u realizaciju ovog projekta, pa čak kada bi sve to imali postavlja se pitanje za koliko bi to završili – kazao je Hadžić.
Iz tog razloga, mišljenja je kako je više nego jasno da je ovo dominantno političko pitanje, te pretpostavlja da Hrvatska ide u realizaciju ideje koja se, nažalost, do danas, pokazala teško provodljivom.
Detaljna studija izvodljivosti treba se financirati novcem EU, prije čega će predstudija morati potvrditi da je pelješki most najbolje rješenje.
Izgradnja Pelješkog mosta je za BiH neprihvatljiva opcija, jer most zatvara slobodan horizontalni i vertikalni koridor morskog prolaza od Neuma prema otvorenom moru, na što ona ima pravo kao pomorska država, prema Konvenciji Ujedinjenih naroda o pravu mora.