U organizaciji Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke i nevladine prganizacije Centar za žene „ŽAR“ Sarajevo, u petak, 16.05.2014. godine, u Sarajevu je održana Međunarodna konferencija o temi „Obrazovanje za integracije“. Skup je otvorio federalni ministar obrazovanja i nauke Damir Mašić, istaknuvši namjeru organizatora da se ovom Međunarodnom konferencijom dodatno aktuelizira i afirmira pitanje internacionalnih programa u srednjim školama u Federaciji Bosne i Hercegovine te upozna šira javnost, kao i nadležne institucije, sa različitim modelima internacionalnih programa koji se provode kod nas, te prepoznaju njihove vrijednosti i prohodnost u sistemu obrazovanja.
U svom uvodnom izlaganju, ministar Mašić osvrnuo se ne goruće probleme i nedostatke postojećeg sistema srednjeg obrazovanja u Federaciji Bosne i Hercegovine, naglasivši da neusklađenost nastavnih planova i programa, kao i nejednaka dinamika reforme srednjeg obrazovanja, otežava vertikalnu i horizontalnu prohodnost učenika, a što je jedan od uslova da naš sistem obrazovanja bude usporediv i priznat u državama Evropske unije. Također, kod nas nije uvedena ni eksterna matura, čime bi se uspostavili jedinstveni kriteriji ocjenjivanja postignuća učenika i njihovo objektivno mjerenje, kao i objektivno vrednovanje rada škola, te tako osigurala kompatibilnost srednjeg obrazovanja u BiH sa stadardima u država EU, kao i priznavanje srednjoškolskih svjedodžbi i diploma.
„Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke brojnim pokrenutim projektima i programima doprinosi poboljšanju uvjeta rada i obrazovanja u svim odgojno-obrazovnim ustanovama u FBiH, kao i ujednačavanju obrazovanja na prostoru cijele Federacije. Ti programi se, među ostalim, odnose na rekonstrukciju i opremanje školskih ustanova, poboljšanje uslova za provedbu inkluzije, potom ujednačavanje nastavnih planova i programa, podršku školovanju romske djece, podršku obrazovanju nadarene djece te brojne druge reformske aktivnosti koje obuhvataju cijelu FBiH, a za cilj imaju, prvenstveno, osavremenjavanje i ujednačavanje uslova obrazovanja“, kazao je ministar Damir Mašić.
Kako je naglasio, u skladu sa razvojem demokratskog društva, sve se više afirmiše odgojno-obrazovni pluralizam, koji podrazumijeva i postojanje različitih internacionalnih programa u srednjim školama, poput već uspostavljenih IB programa i Cambrigde programa u sarajevskoj Drugoj gimnaziji i Prvoj bošnjačkoj gimnaziji Sarajevo.
„U tom smislu, potrebno je razmotriti i mogućnosti šire primjene određenih modela koji su se već pokazali kao uspješni u praksi i koji bi bili dopuna postojećem sistemu srednjoškolskog obrazovanja. Federalno ministarstvo i ovom Konferencijom iskazuje svoju opredijeljenost i podršku za razvoj i poboljšanje kvalitete srednjeg obrazovanja u FBiH, ali i cijeloj BiH. Također, izražava i svoju spremnost da u narednom periodu, a u partnerstvu sa drugim relevantnim ministarstvima i organizacijama, intenzivno radi na stvaranju savremenog i na međunarodnim standardima zasnovanog i međunarodno priznatnog srednjeg obrazovanja“, ustvrdio je federalni ministar obrazovanja i nauke Damir Mašić.
Nakon uvodnih izlaganja, rad Konferencije nastavljen je u grupama, u okviru kojih su konkretizirana pitanja mogućnosti implementacije internacionalnih programa u srednjim školama u FBiH, njihov sadržaja i integracija u nacionalni NPP, te pretpostavki i uslova za rad koji se moraju ispuniti da bi se ti modeli mogli integrirati u praksu srednjoškolskog obrazovanja u FBiH. U tom smislu posebno je značajno bilo čuti i iskustva učesnika iz Zagreba, iz X. i XV. Gimnazije Zagreb, predstavnika Koledža ujedinjenog svijeta Mostar i QSI International School of Sarajevo te Prve bošnjačke gimnazije Sarajevo i Druge gimnazije Sarajevo.