Iako za predizborne kampanje u Bosni i Hercegovini vrijedi pravilo da su generalno nemaštovite i da se iz godine u godinu ponavljaju, može se reći da je u ovoj kampanji jedna stranka ipak odskočila od ustaljene matrice.
U SDP-u su se očito odlučili obratiti mlađoj populaciji, pa su uveli nekoliko noviteta koji ne bi trebali proći neopaženo. Prvi primjer je da korištenjem savremenih tehnoloških inovacija ova stranka kreće u direktnu komunikaciju i interakciju sa glasačima.
Tako, kada kliknete na prozorčić na reklami ove stranke na internet portalima, otvara se Viber komunikacija gdje se glasaču nudi PDF dokument izbornog programa. Dalje se korisniku u Viber komunikaciji nudi da postavi pitanje, ostavi komentar ili zatraži pojedine detalje iz izbornog programa.
Ovo je zasigurno vrlo efektan način evidentiranja potencijalnih glasača i njihovog interesovanja. Za očekivati je, pa i nadati se, da će na budućim izborima i ostale stranke napraviti sličan iskorak, i glasačima omogućiti direktnu komunikaciju, što je opcija koju savremene tehnologije značajno olakšavaju.
Druga inovaciju koju smo u ovoj kampanji dobili od SDP-a je uvođenje QR koda. QR kod ove stranke prisutan je na svim promotivnim materijalima, afišama i bilbordima.
Uglavnom, fokusiranjem kamere mobitela na QR kod, desi se da pojedini nositelji na listama “ožive” na vašem telefonu i održe kratak govor u kojem predstave sebe, partiju i izborni program. U drugoj opciji QR kod opet nudi mogućnost pristupa izbornom programu.
Obraćanje kandidata sa afiša je, mora se priznati, novitet koji je osvježenje. Također, na ovaj način SDP efektno prenosi svoju poruku, jer praktično svaka afiša je ujedno i mini predizborni skup. Kandidati tako sa svojim porukama ulaze u sve domove.
Valja naglasiti da su poruke dosta kratke i prilagođene današnjem vremenu u kojem građanima baš i nije stalo da slušaju maratonske govore političara. Iako su i neke druge stranke “uvele” QR kod, u njihovim verzijama skeniranje koda vas vodi samo do službene stranice stranke i – ništa više.
Jasno je da SDP svojom drugačijom kampanjom ima želju da se približi glasačima i pridobije koji glas više. To uostalom u predizbornoj kampanji pokušavaju sve stranke. Ovaj put, ipak se mora priznati da su i glasači dobili nešto drugačije i jedan zanimljiviji pristup.
Ponuđen im je pristup u kojem nisu bombardovani zamornim porukama i povlačenjem za rukav, nego ih se komunicira na poprilično sofisticiran način. Ostaje nada da će ubuduće i druge stranke slijediti ovaj primjer i kampanje prilagoditi glasačima, a ne egu kandidata zamornim, agresivnim nametanjem u javnom prostoru koje nam je svima već odavno dosadilo.