Adnan Šteta za Faktor

Imamo puno posla vezanog za saobraćaj i javni prevoz u Sarajevu, ali građani će biti zadovoljni

Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, u intervjuu za Faktor otkrio je kada će biti obnovljena tramvajska pruga, hoće li se izgraditi tramvajska pruga do Hrasnice i kada će trolejbusi ići do Vogošće, te ima li spasa GRAS-u i je li krio svoju fakultetsku diplomu.

Na početku razgovora Šteta je kazao da Ministarstvo saobraćaja nastavlja kontinuitet prethodnih ministara, te je istakao da ima puno posla, ali da je on tu gdje jeste da bi radio.

– Nadam se da ćemo isporučiti dosta toga građanima, i da će svi vidjeti da se sa pozicije ministra može puno bez obzira na to ko je ministar. Sutra neko drugi kada dođe i vidi da je neko nešto napravio, logično bi bilo da on pokuša napraviti malo više, onda samo građani mogu od toga profitirati – kazao je Šteta.

U kojoj je fazi izgradnja Prve transverzale i kada građani mogu očekivati njen završetak?

Prva transverzala je jedan od najznačajnijih projekata ne samo u Sarajevu već i u Bosni i Hercegovini uzimajući u obzir njenu važnost i gužve na saobraćajnicama koje bi trebala zamijeniti Prva transverzala, prije svega izlaske iz Sarajeva i ulaz preko Vogošće.

Trenutno se sastoji od tri dijela na kojima radimo, prvi je od naselja Šip do budućeg tunela Bare, tu se radi o saobraćajnici od oko kilometar i 200 metara i tu su skoro svi radovi završeni osim asfaltiranja. Asfaltiranje se nije radilo jer nema funkcionalnosti, sa tim ćemo sačekati do završetka tunela.

Tender EBRD-a za tunel je raspisan i do kraja ovog mjeseca šest firmi će dostaviti ponude koje su zadovoljile, da bi na proljeće napokon mogli krenuti sa izgradnjom tunela Kobilja glava. Riječ je o cijevima od 650 i 670 metara i cesti koja će spajati izlaz iz tunela sa strane Vogošće do Hotonja.

Treća faza gdje imamo problema i izazova jeste dio od Američke ambasade prema ulici Braće Begića. Tu je prošle godine potpisan ugovor za izgradnju kompletne dionice. Nažalost, radilo se samo na prvih stotinjak metara jer nemamo građevinsku dozvolu za drugi dio. Mi sada čekamo da sudovi u što kraćem roku pokušaju riješiti predmete koji stoje, a tiču se te dionice. Pisao sam urgencije prema Općinskom i Kantonalnom sudu kako bi se ubrzali procesi i da bi nama Općina Centar mogla dati dozvolu da se može nastaviti graditi dalje u ulici Braće Begića.

Izvođača imamo i čim dobijemo građevinsku dozvolu, krećemo graditi.

Dio o kojem se puno priča, a trenutno na tom dijelu rade Općina Centar i Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo, jeste dio od ulice Braće Begića do Šipa, to podrazumijeva i ovaj dio oko famoznog Pennyja. Što se tiče Ministarstva saobraćaja, mi ne učestvujemo u tim radnjama jer ministarstvo, kada se riješe sve dozvole, riješi građevinska dozvola, nastupa da gradi cestu.

Od toga zavisi kada ćemo raspisivati radove za dio od Braće Begića do Šipa.

Bilo šta da vam kažem, kada je rok za izgradnju u pitanju, bilo bi ili populistički ili vam neću reći tačno zato što ne ovisimo sami od sebe, već od rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, dobijanja građevinskih dozvola od općina, od rješavanja predmeta na Kantonalnom i Općinskom sudu.

Mogu reći da tunel, kada ga krenemo graditi i popratnu cestu od izlaznog tunela Vogošća do Hotonja, bit će završen u roku od dvije godine, znači ako krenemo u martu 2022. godine, u martu 2024. godine imat ćemo spojen dio od Šipa, pored Gazpromove pumpe do Hotonja.

Do kraja 2024. godine imat ćemo kilometar i 200 metara ceste, 650 ili 670 metara tunela zavisno sa koje strane se nalaze i 700 metara uključne saobraćajnice iza tunela.

Za dio od Američke ambasade do zgrade na uglu u blizini Željezničke stanice vam ne mogu ništa reći jer nije u mojoj moći, nije u moći Ministarstva da upravlja rokovima jer ovisimo od procedura nakon čega možemo raspisati tender za tu dionicu.

GRAS je problem svake Vlade i svaki ministar mora da se bavi nagomilanim dugovanjima, blokiranim računima, neispravnim vozilima ili nedostatkom istih. Šta planirate sa GRAS-om?

Dugo godina GRAS stvara probleme svim vladama, posljednjih dvadesetak godina, međutim mi smo došli u fazu gdje su ti problemi i ta dugovanja toliko nagomilani da se ona ne mogu riješiti na način poslovanja kako je to bilo u prethodnim godinama.

Još radimo na nekoliko scenarija i još nismo donijeli odluku koji je tačan pravac, u kojem smjeru ćemo ići kada je GRAS u pitanju, ali je izvjesno da ćemo kroz novi zakon o javnom prijevozu, koji bi u decembru trebao biti u formi prijedloga na Skupštini KS, oformiti tijelo, da li agenciju ili direkciju za javni prijevoz koja će biti nosilac svih procesa javnog prijevoza i koja će raspoređivati ko šta radi, kako radi i te firme će odgovarati njoj.

Tu praksu imamo svugdje u svijetu, tako da u sklopu toga ćemo odrediti i sudbinu GRAS-a.

GRAS ovakav kakav je danas ne može ići naprijed. Mi ćemo pokušati napraviti restrukturiranje preduzeća u gabaritima u kojima je to moguće, ali isto tako moramo zaštititi imovinu kantona, imovinu građana, prije svega mislim na javni interes, javnog prijevoza, u dijelu pruge i trolejbuske mreže koje smo mi proglasili javnim dobrom.

Očekujem da na sjednici Skupštine u decembru zastupnicima predstavim varijante javnog prijevoza 2022-2026. godina, gdje će biti sadržana kompletna organizacija javnog prijevoza, a u sklopu toga bih dao prijedloge za restrukturiranje GRAS-a i svega drugog što se tiče javnog prijevoza.

Mi moramo ostvariti pretpostavke da javni prijevoz bude funkcionalan, povoljan, brz, udoban, da ga građani što više koriste, a mi danas imamo situaciju da građani ne koriste prijevoz jer nemamo dovoljan broj vozila, vozila nisu uredna. Moramo uspostaviti novi sistem elektronske naplate karata, da se jedna karta može koristiti u svim vozilima bez obzira na to koliko operatera radilo. I onda građanima neće biti važno kako se zove prijevoznik već da imaju redovan javni prijevoz kakav treba da imaju.

Gužve su i u javnom gradskom prijevozu, na saobraćajnicama, naročito od Ilidže prema Nedžarićima zbog izgradnje tramvajskog stajališta, redovi vožnje nisu tačni, koliko ćemo čekati da se gužve smanje?

Trenutno radimo stajalište u Nedžarićima i ono će biti završeno do kraja ovog mjeseca u roku od 60 dana od početka građevinskih radova za razliku od ovog stajališta na Otoci.

Rekonstrukcija pruge, kojoj je rok za izgradnju dvije godine, radit će se u više faza, prva faza je od Ilidže do Nedžarića, krajem ovog mjeseca gradilište proširujemo od Nedžarića do RTV doma, a onda do Remize. Remiza – Ilidža je prvi dio projekta i on će biti završen u maju iduće godine. Nakon toga idemo od Remize do Čengić Vile pa od Čengić Vile prema gradu. Imamo radove i prema Željezničkoj stanici i radove unutar Remize i zato je kompletan projekat planiran u roku od dvije godine.

Kompletna rekonstrukcija pruge nije rađena 60 godina, rađene su pojedine dionice. Vidite da danas imamo ogromnih problema sa pucanjem šina, da tramvajski prijevoz nije siguran, tramvaji nam voze na boljim dijelovima do 20 kilometara na sat, na nekima do 10, na novim šinama će ići koliko im je ograničenje – 60 km/h. To znači da ćemo značajno ubrzati protok vožnje, javni prijevoz tramvajski će tada postati funkcionalan.

Poboljšanjem tramvajskog i trolejbuskog prijevoza, kroz nove tramvaje, nove trolejbuse, rekonstrukcijom pruge gdje će tramvaj moći voziti normalnom brzinom, proširenjem trolejbuske mreže do Vogošće (sa tim krećemo iduće godine), proširenjem tramvajske pruge do Hrasnice, isto tako izgradnja počinje iduće godine, grad ćemo povezati tako da skoro sve općine u kantonu imaju jedno prijevozno sredstvo do centra grada.

U Hadžiće smo uveli brzi voz zajedno sa Željeznicama FBiH, isto ćemo učiniti i sa Ilijašom. Za sve to nama trebaju dvije do dvije i po godine.

Mogu ponosno najaviti da će se građani KS u januaru početi voziti u novim trolejbusima, a do aprila ćemo imati kompletan novi trolejbuski vozni park, a isto tako naši novi trolejbusi će moći voziti bez kontaktne mreže na bateriju 20 kilometara, što znači da ćemo i određene autobuske linije koje nisu redovne moći potpomoći, te da na tim relacijama voze ova vozila.

Znam da su građani nestrpljivi i ja sam nestrpljiv.

Jeste li razgovarali sa građanima, znate li šta misle, stanete li nekada na stajalište da čujete šta ljudi govore?

Znam, i ja sam građanin i ja sam koristio javni gradski prijevoz skoro čitav život, išao na posao, i u školu. Imamo situaciju da ne rekonstruišemo prugu ili da je rekonstruišemo. Nemamo treće opcije.

Građani su isfrustrirani kašnjenjem, često ponašanjem uposlenika, vozača gradskog prijevoza…

Imaju razlog, slažem se, međutim da bismo u budućnosti imali nešto što nismo imali proteklih godina, mi moramo raditi rekonstrukciju pruge.

Da nismo ušli u rekonstrukciju pruge, nama bi se tramvajski prijevoz skroz obustavio jer pruga ne zadovoljava više nikakve kriterije, ni sigurnosne ni bilo kakve druge.

Javni prijevoz, uz svo poštovanje svim drugim izazovima, najveći je izazov KS. Zato što ogroman broj građana ovisi o javnom prijevozu svakodnevno. Nije da javni prijevoz koristite jednom sedmično, mjesečno, već vi morate ići na posao, u školu, do grada i ljudi moraju koristiti javni prijevoz i on je sigurno najvidljiviji u dijelu svih svojih nedostataka pa i u tom dijelu da imamo određeno osoblje koje se ne ponaša kako bi se trebalo ponašati, koji ne poštuju pravila.

Zato bi agencija ili direkcija za javni prijevoz jasno propisala kriterije od toga kako se vozač mora obući, kako se pozdraviti, kako prilikom ulaska ili izlaska i sve što se ne bude poštivalo, bit će sankcionisano.

Mi ne može dopustiti luksuz da se osoblje prijevoznika koji vrše uslugu javnog gradskog prijevoza ponaša kako ne bi trebalo, bahato i nekorektno.

Projekti koje sam spomenuo ne mogu stati, ko god sjedio ovdje. Građani KS su poslodavci i uposlenicima GRAS-a, Centrotransa i ministru i svima nama ovdje. Mi moramo građanima KS isporučiti ono što oni očekuju od nas, inače ne trebamo ni raditi šta radimo.

Nema alibija da ono što smo obećali uraditi da to ne uradimo.

Građani će kada stignu novi trolejbusi za dva mjeseca vidjeti da to nije samo priča. Dugo se čekalo da se pokrenu procesi. Mi smo pokrenuli puno procesa, na sve strane se radi i gradi.

Iduće sedmice krećemo sa gradnjom spoja Devete transverzale i autoputa u Briješću i rok za izgradnju je godina dana.

U Strategiji koja je sadržana i u ekspozeu premijera Vlade KS Edina Forte navedeno je kako će biti izgrađena 24 stajališta tramvajska do jeseni 2022. godine, da će do tada biti završeno povezivanje Vogošće trolejbuskom mrežom, te da će jednim dijelom biti izgrađena pruga Ilidža – Hrasnica. Da li je sve to bilo preambiciozno ili zaista možemo očekivati realizciju?

Samo se jedna stvar od nabrojanog neće desiti, a to je izgradnja 24 stajališta. U sklopu okvirnog ugovora iz 2018. godine koji je potpisao kolega prije mene, bila su tri ugovora. Prvi je sadržavao saobraćajni centar i dva stajališta, to su stajališta na Otoci i u Nedžarićima koje sada radimo, a drugi i treći su trebala biti još 22 stajališta. Nažalost, u periodu kada mi nismo bili tu, ti ugovori nisu bili potpisani, a okvirni sporazum je istekao. I kada smo dali to obećanje, nisam znao da ti ugovori nisu potpisani, tako da sada za sva ostala stajališta mi moramo raspisati tender. I to onda ide sporo i tek ćemo na proljeće 2022. godine znati daljnji slijed izgradnje stajališta.

A sve ostalo, trola za Vogošću, pruga za Hrasnicu, to ide.

Tenderi će do decembra biti raspisani, 60 dana je rok za tender i žalbe i očekujemo da ćemo u aprilu ili maju imati izvođače i jednog i drugog i da krećemo sa radovima. Za Hrasnicu će biti malo kompleksnije jer se mora pruga postavljati, za Vogošću će biti lakše jer moramo graditi kontaktnu mrežu, a stubovi već postoje od prije rata.

Da li ste vlasnici nekih firmi, a da te firme posluju sa Vladom KS?

– Ne. U mom imovinskom kartonu imate sve podatke, moju imovinu, moje supruge, roditelja, nikada ništa što ima veze sa mnom nije imalo veze ne sa kantonom već sa bilo kojom državnom institucijom.

Zašto ste krili svoju fakultetsku diplomu?

– Nisam krio. Kada sam je krio? Svi dokumenti su i u prvom i u drugom mandatu tu bili. Ured za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom je vršio provjere i tu nije bilo problema. U jednom periodu se ja vašoj kući nisam javljao i zato je bilo problema jer određene interpretacije mojih izjava nisu bile prenesene onako kako sam rekao pa možda je tu došlo do šuma u komunikaciji. Ponosan sam na sve što sam u životu napravio i radio od rođenja do danas.

 

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.