Godina je izborna, kao i svaka druga u Bosni i Hercegovini. U oktobru nas čekaju lokalni izbori. Iako je početak zvanične kampanje još daleko, zasigurno je da se političke stranke uveliko spremaju ili barem razmišljaju na čemu će kampanju zasnivati. Rektor Sveučilišta u Mostaru Zoran Tomić, profesor političke komunikacije i odnosa s javnošću, ističe da zapravo nema sistemskih istraživanja koliko izborne kampanje imaju utjecaj na izborni rezultat, ali da je nedvojbeno da utjecaj postoji.
Besima Borić, članica Predsjedništva SDP-a BiH, ističe da smo ušli u godinu u kojoj nas čekaju lokalni izbori, ali i “godinu koja nosi veću neizvjesnost od svih dosadašnjih: od prijetnji o raspadu države i secesiji do mogućnosti otvaranja pregovora sa EU i otvaranja evropske perspektive, bliže nego ikad dosad”.
Ukupna atmosfera koju kreiraju i mediji i opće okolnosti, pa čak i geopolitičke, bitno će utjecati na opredjeljenje glasača, ističe Borićeva
– A kako i u ovu godinu unosimo i probleme Izbornog zakona, stranih i domaćih sudija u Ustavnom sudu, pitanje visokog predstavnika i slična, za očekivati je da će ovi problemi biti prisutni i u kampanjama, pogotovo što su vrlo zgodni za jačanje mišića nacionalnih interesa. I stranke vlasti i opozicije će se potruditi da pokažu kako su baš one u pravu i kako su oni drugi krivi za sve nevolje. Naravno, lokalni stranački ogranci će pokušavati skrenuti pažnju glasačima na lokalne probleme, tražiti obrazloženja i rješenja za sve teži život ljudi, sve slabiji kvalitet života s obzirom na narastajuće cijene i slično. Svjesni smo, u skladu sa dosadašnjim iskustvom, da je na nama velika odgovornost, s obzirom na to da smo dio vlasti na svim nivoima i da će se uspjesi ili neuspjesi ostvarenja vlasti najviše knjižiti baš SDP-u.
Sigurno je da ćemo morati pripremiti dobru strategiju odbrane dobrih poteza i posebno kvalitetnu prezentaciju dostignuća naših načelnika iako su napadi opozicije neumoljivi, često vrlo lažni i, čini se, sve gori. Baza za naš program za lokalne izbore jeste i dalje naš Plan 10, koji će biti inoviran i obogaćen problemima koje naznače naše lokalne organizacije, koji su često vrlo slični, ali i različiti od sredine do sredine. Sigurna sam da ćemo se posvetiti direktnoj komunikaciji sa građanima/kama, jer je to najbolji način, a prilično zanemaren. Posvetićemo se socijalnoj slici stanovništva i mogućnostima kako i u lokalnoj zajednici stvarati osjećaj solidarnosti i sigurnosti, i poboljšanju ukupne kvalitete života, poručuje naša sagovornica.
Mišljenja je da glasači/ce postaju sve zahtjevniji/e.
– Žele tačno čuti šta ste uradili i kako mislite konkretno riješiti određeni problem. Ne može im se prodavati magla i mislim da je to dobro. To bi trebalo uozbiljiti i stranke i njihove aktiviste. Iako je, također, i veliki broj glasača koji glasaju onako kako su navikli. Nažalost, još nismo našli način kako popraviti procente izlaznosti. Dosadašnja iskustva pokazuju da dobijete povećanu naklonost birača kad asfaltirate sve staze ili dovedete vodu, a sa druge strane, uradite mnogo više od toga, pa izgubite izbore, ističe Borićeva.
Oslobođenje