Dr. Lagumdžija:

Dionica Tarčin – Zenica na koridoru Vc je najveći investicioni i tehnološki poduhvat od Zimske olimpijade 1984. godine

Dugujemo zahvalnost svim uposlenicima Autocesta i mladom menadžerskom timu koji je naš zajednički san pretvorio u stvarnos

Slika

Zamjenik predsjedavajućeg Vijeća ministara i ministar vanjskih poslova Bosne i Hercegovine dr. Zlatko Lagumdžija učestvovao je 7. oktobra 2014. godine na ceremoniji otvaranja dionice Sarajevo zapad – Tarčin na koridoru Vc.

Obraćanje dr. Lagumdžije na svečanoj ceremoniji prenosimo u cjelosti:

„Danas prisustvujemo puštanju u promet pune dionice Tarčin – Zenica na koridoru Vc, najvećem BH investicionom i tehnološkom poduhvatu od zimske olimpijade 1984. godine.

Dozvolite mi da se prije svega zahvalim radnicima, njih preko 5.000, koji su protekle skoro 4 godine direktno radili na koridoru Vc, kao i još skoro 10.000 ljudi koji su radili na pratećim poslovima vezanim za ovaj poduhvat. Ovo nije bio samo građevinski projekat već i direktni generator razvoja ukupne BiH privrede koja bi bez ovoga doživjela sudbinu naših susjeda i našla se u ekonomskoj recesiji i smanjivanju broja zaposlenih.

Dugujemo zahvalnost svim uposlenicima Autocesta i mladom menadžerskom timu koji je naš zajednički san pretvorio u stvarnost. Vi ste pokazali da znamo rješavati probleme i imati konkretne rezultate uprkos dušmanima i njihovim opstrukcijama. Radom, znanjem. I na kraju iz inata.

Danas zato moramo imati jasne odgovore zašto je puštanje u promet ove dionice od kapitalne važnosti kako za zemlju tako i za njenu ekonomiju. Ovo je pokazatelj da možemo kada hoćemo. Ovo je dodatni motiv za okončanje generacijskog projekta autoputa na koridoru Vc kao kičme ukupne komunikacijske mreže i integracije cijele države.

Puno toga je urađeno. Još više posla je pred nama.

Naredenih 80 km koje smo spremni okončati u naredne 4 godine su u finansijskom i tehničkom smislu 50% zahtjevniji nego prethodnih 65 km. Ali taj novi i veliki izazov koji je pred nama znači i preko 25.000 direktnih i indirektnih novih radnih mjesta od čega će živjeti preko 100.000 građana BiH.

Sigurni smo da se to može uraditi jer su u proteklih par godina radile i  stasale BiH građevinske i srodne firme, njih preko 90 sa svojim podizvođačima, kao i tim ljudi koji je vodio čitav projekat. Radeći na koridoru Vc u domaćim konzorcijima i sa svjetski renomiranim kompanijama kao što je „Čengiz“, kojoj dugujemo čestitke i zahvalnost, naše firme sada imaju ne samo reference koje prije ni kod nas ni nigdje na svijetu nisu mogli dobiti, već danas imaju i ljudske potencijale koji su postali konkurentni na svjetskom tržištu.

Paralelno sa dovršenjem koridora Vc tokom narednih 80 km i preostalih 90 km autoputa, otvara se krak prema Tuzli i dalje ka sjeveru, kao i brza cesta dolinom Lašve prema Krajini.

Kako će se ovo finansirati je problem koji smo po prvi put pokazali da znamo rješavati. Trenutno su pod najpovoljnijim mogućim uslovima obezbjeđena sredstva Evropske investicione banake ali i trenutno najveći kredit koji je ikome dat od OPEC fonda za razvoj, te kredit kuvajtske vlade za dionice na kojima su radovi u toku.

To su krediti koje nećemo vraćati ni mi ni naša dijeca, već će ih vraćati prihod nastao izgradnjom i prometom na autoputu. Ali i ukupnim snaženjem BH ekonomije i otvaranjem novih radnih mjesta.

Pred nama je po prvi put davanje koncesije na koridoru Vc uz podršku svjetskih finansijskih institucija i otvaranje puta za nove modele finansiranja vlastitim sredstvima.

Mnogi od nas su 12 godina čekali ovaj dan. Želim sa vama podijeliti sjećanja na to doba kada sam kao predsjedavajući Vijeća ministara i ministar vanjskih poslova bio presretan što smo obezbijedili prve kredite EBRD-a odnosno EIB-a za sarajevsku zaobilaznicu. Od obezbjeđenih sredstava 2002. godine prošlo je 8 izgubljenih godina da bi tek nedavno ona bila završena i danas je dio trase koja tek sada čini integralni komunikacijski dio koridora Vc.

Umjesto izgradnje uzalud je prošlo 5 godina grejs perioda, počeli smo vraćati kredit i kamate na sredstva koja nismo ni aktivirali, a onda su došli ljudi koji danas vode Autoceste i okončali ne samo taj dio već i napravili ovu cjelinu. To nas danas čini ponosnim na ovo djelo hiljada radnika i njihovih porodica koji su, kako živijeli i rasli sa ovim projektom, tako i doslovno živjeli od njega.

Šta nam je sada činiti?

Vrijeme je da svi nešto od ovoga naučimo i radimo svoj posao kao ljudi koji su u protekle tri godine omogućili da danas prisustvujemo puštanju u promet pune dionice koridora Vc od Tarčina do Zenice.

Zato je ovo novi početak koji moramo iskoristiti. Vjerujem da smo danas na pravom putu.

Što bi svojevremeno rekao najveći državnik sa ovih prostora: Mi gradimo autoput – autoput gradi nas.

Ovo je danas ne samo put, već i putokaz, jedan bolji, ljepši i dostojanstveniji dio BiH na koji smo ponosni. Dokaz da znamo i možemo bolje. Kao i hiljade radnika koji su dali sve od sebe da decenijski san o koridoru Vc danas postane naša stvarnost, tako i mi svi zajedno moramo dati sve od sebe da BiH povežemo, ujedinimo i pošaljemo na posao.

Ovo je pravo mjesto i vrijeme da ujedinjeni krenemo naprijed. Sretan put!“

Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu



Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine

Adresa: Alipašina 41
71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina

Telefon: +387 (33) 563 900
Fax: +387 (33) 563 901

Služba za odnose s javnošću:

Telefon: +387 (33) 563 941 ; 563 917
e-mail: informisanje@sdp.ba

SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Your Header Sidebar area is currently empty. Hurry up and add some widgets.