Dom naroda federalnog Parlamenta danas odlučuje o Prostornom planu područja posebnih obilježja od značaja za FBiH “Autocesta na Koridoru 5c”.
Zastupnici HDZ-a BiH tvrde kako će se raspravljati i o amandmanima na Prostorni plan protiv kojih je lokalna zajednica u Hercegovini, dok SDA mudro šuti po ovom pitanju. Njihov stav još uvijek nije jasan budući da na terenu imaju problem s građanima koji od njih traže izmještanje trase autoputa iz naselja u Mostaru i uvrštavanje Jablanice na trasu Koridora.
Prilikom zadnje rasprave na Kolegiju doma postojala je čak i inicijativa da se rasprava o amandmanima odloži dok delegacija Doma ne posjeti građane u područjima koja su problematična. No na tome je čini se sve ostalo.
Opozicija s druge strane upozorava javnost kako se u Domu naroda igraju procedurama, te kako se sporne odluke pokušavaju provući ispod ruke. Upozoravaju također i na informaciju da se crtaju nove karte koje u slučaju Mostara sada išle preko Neretve i mostarskih naselja sa zapadne strane rijeke.
Zastupnik SDP-a u Domu naroda Aner Žuljević podsjeća kako se trase u posljednje vrijeme crtaju na kartama kako kome padne na pamet, a da se pri tome ne vodi računa o procedurama, okolišu, građanima i svemu onome što bi se moglo uništiti. Smiješno je, priča da “stručnjaci” iz vlasti crtaju karte na “google earthu” i autoputovima se igraju kao sa lego kockicama
– Jedini argument za odbijanje prve trase koja je i za struku i za građane bila prihvatljiva, a koja je išla obroncima planina jeste da je HDZ-ovcima ta trasa bila daleko. S obzirom na činjenicu kakva auta voze njima daleko nije ni 30 kilometara, kaže Žuljević.
Naglašava i kako vladajuća koalicija ne govori istinu kada kaže kako je upitna izgradnja na cijelom Koridoru zbog neusuglašenog jednog dijela, te poziva vlast da objasni zašto ne gradi autoputove na dionicama koje su dovedene do kraja.
Izrazio je i sumnje kako se trase okreću preko određenih lokacija gdje su pojedini stranački dužnosnici pokupovali vrijedno zemljište i objekte, te kako se ustvari ne radi o javnom interesu, već korist pojedinaca koji trebaju biti isplaćeni u slučaju prolaska trase. Žuljević smatra kako Mostar ništa ne bi izgubio i da autoput prođe tunelima iznad Mostara.
– Hoćemo megalomanske projekte, a djeca u školama nam nemaju kompjutere, nemamo zdravstvenu zaštitu…Izgubili smo totalno kompas kada su u pitanju osnovne vrijednosti, zaključuje Žuljević.
I njegova stranačka kolegica Vesna Saradžić smatra kako usvajanje prostornog plana ne smije proći tek tako kroz Parlament, te kako se barem mora poslušati glas naroda. Izaslanici SDA i HDZ-a BiH nisu željeli komentirati ovu problematiku, kao ni dati odgovor na pitanje kako će vladajuća koalicija danas glasati. Na ovo, kažu, ne mogu ni dati odgovor, jer se i na zadnjoj sjednici potvrdilo kako dogovor u koaliciji ne znači mnogo kada dođe do glasanja.
Opozicija, činjenica je ne može mnogo učiniti ukoliko vladajuća koalicija po ovom pitanju ima jedinstven stav, no Žuljević kaže kako se mora prestati s praksom kršenja procedura, kako se moraju ispoštovati zakoni, pravilnici, studija i lokalna zajednica, što ni ovoga puta nije slučaj.
(Izvor: Dnevni-list.ba)