Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Damir Hadžić izjavio je da je preuzimanjem kontrole nad bh. nebom dovršen posao započet prije 12-13 godina i da je to jedan od velikih uspjeha tog ministarstva i Vijeća ministara BiH.
Dodao je da postoje procedure koje moraju biti realizirane kako bi BiH preuzela potpunu kontrolu zračnog prostora, što bi, ako nastavimo ovim tempom, moglo biti okončano u oktobru ove godine.
– Tada bi bila otvorena jedna nova perspektiva jer smo povećali broj preleta iznad BiH za 30 posto i BiH postaje čvorište spajanja istoka i zapada. Nadamo se da ćemo tako postati regionalni lider zračnog prostora i razvoja ove oblasti – rekao je Hadžić u intervjuu za TV N1.
Gotovo 40 miliona KM je utrošeno na uspostavu domaćeg sistema kontrole letenja, a ministar Hadžić je u više navrata kazao da će se sredstva ubrzo vratiti i da očekuje dobit od 165 miliona KM samo do kraja naredne godine.
– Ulaganja su bila obavezna investicija kako bismo mogli preuzeti zračni prostor. Tendencije govore o povećanju saobraćaja i BiH može očekivati veći prihod od preleta. Bitno je da se naš zračni prostor vrati u panevropski okvir. Sva ta sredstva će ići prema BiH i bit će korištena za budući razvoj – pojasnio je Hadžić.
Prije dvije godine ministar Hadžić je izjavio da su stvorene sve pretpostavke da BiH dobije punih 330 kilometara autoputa na Koridoru 5-C već do 2020. godine.
Naveo je da i dalje misli da je 2020. godina ta kada trebamo imati završen Koridor 5-C kroz BiH i da su sredstva na dohvat ruke.
– Imamo mnogo naznaka koje ukazuju da BiH može doći do svojih 330 kilometara autoputa i povezati svoje južne i sjeverne granice. Najveća pobjeda BiH je Jadransko-jonska cesta, a to tvrde i ljudi koji dolaze iz najvećih evropskih zemalja. Time bi jugoistok Evrope koristio tu cestu, išao Koridorom 5-C i tako bi BiH počela zaista povezivati istok i zapad – rekao je Hadžić.
Nedavno su prijevoznici iz RS-a blokirali , a zatim i odblokirali granične prijelaze, a Ministarstvo je najavilo formiranje radne grupe koja bi utvrdila eventualne potrebe izmjena Pravilnika o uvjetima za izdavanje licenci i kvalifikacionih kartica vozača.
Hadžić je naglasio da je najvažniji zaključak da 15. aprila ističu sve licence, a da to Ministarstvo preuzima svoju obavezu da izdaje kartice za međunarodni prijevoz, te da neće praviti nikakvu vrstu ustupaka.
– Ustavna nadležnost BiH treba biti provedena, a posljednji slučaj blokade je bio ispolitiziran. Veliki postotak prijevoznika je preuzeo licencu. Niko mimo BiH ne može izdavati saglasnost i licence za međunarodni prijevoz svojih prijevoznika – kazao je Hadžić.
On je istakao da je završen prvi dio digitalizacije, a da je prije njegovog dolaska u Ministarstvo urađeno jako malo, te da su imali jako puno posla pred sobom.
– Pred kraj 2014. zatvorena je druga faza digitalizacije. Nećemo dozvoliti da frekventni centar bude podijeljen jer novih podjela neće i ne smije biti – rekao je Hadžić.
Dodao je da je sumiranje konačnih rezultata popisa stanovništva u završnoj fazi, ali da očekuje da ti rezultati budu predmetom različitih spekulacija.
– Popis je prošao u najboljem redu i označen je kao jedan od najboljih projekata – kazao je Hadžić za N1.