Moderni niskopodni električni voz Končar koji su „Željeznice FBiH" nabavile krajem 2008. godine za 5,3 miliona eura (10,6 miliona KM) od hrvatske firme „Končar", i definitivno će biti vraćen Hrvatskoj.
Zanimljivo je da je voz, čiju su kupovinu dogovorili tadašnji premijer FBiH Nedžad Branković i Damir Polančec, potpredsjednik Vlade Hrvatske, koji je kasnije optužen za niz korupcijskih afera, bh. prugama saobraćao svega osam mjeseci. Za njega Hrvatskoj nikada nije isplaćena nijedna jedina marka. Da stvar bude gora, napravio je više štete nego što je donio koristi.
Enver Bijedić, federalni ministar prometa i komunikacija, koji je jučer u Zagrebu s predstavnicima „Končara" te Ministarstvom vanjskih poslova Hrvatske dogovorio vraćanje voza, potvrdio je ovu informaciju. Ranije je u Zagrebu već bilo razgovora o tome, ali je jučer postignut konačan dogovor.
– Voz ćemo, definitivno,vratiti. Usaglasili smo stavove. Končar ide nazad u Zagreb, a platit ćemo onaj dio koliko smo ga koristili, tačnije razliku u cijeni, te namiriti ostala dugovanja. Ovo je sada završena stvar. Obje strane saglasne su da voz bude vraćen – kaže Bijedić.
Ovaj slučaj izrodio se iz još jedne propale investicije "Željeznica FBiH", koje su na Končar i Talgo vozove bacile oko 150 miliona KM, piše "Avaz".
– Dug koji Željeznice FBiH imaju prema Končaru iznosi 12 miliona eura (oko 22 miliona KM). Jedan dio odnosi se na voz, a drugi dio za popravku i rekonstrukciju lokomotiva, koji iznosi 6,5 miliona eura. Kada je u pitanju voz Končar, tačno je da nije plaćena ni marka duga – rekao je Bijedić.