Izuzev toga što su ograničene marže na promet naftnim derivatima, BiH jedina, u odnosu na zemlje u okruženju, institucionalno još nije uticala na smanjivanje cijena goriva.
Za razliku od naših donosilaca odluka, koji su, manje-više, prespavali period u kojem su cijene goriva divljale, u susjednoj Hrvatskoj reagovali su već ko zna koji put.
Vlada Hrvatske, naime, prije nekoliko dana donijela je novu odluku o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, što je primoralo tamošnje pumpaše da ponovo srežu svoje apetite.
Stoga, kako javljaju agencije, litar benzina u Hrvatskoj od juče košta maksimalno 11,19 kuna (2,92 KM), dizela 12,12 kuna (3,16 KM), a plavog dizela 8,49 kuna (2,21 KM).
Slično je nedavno učinila i Vlada Srbije, usvojivši izmijenjenu Uredbe o ograničenju visine cijena derivata nafte, čime je njeno trajanje produženo do 31. avgusta, a s ciljem sprečavanja većih poremećaja i očuvanja životnog standarda građana Srbije.
Početkom prošlog mjeseca, i Vlada Crne Gore je, na prijedlog Ministarstva finansija, produžila odluku o umanjenju iznosa akciza za promet bezolovnog benzina i gasnih ulja, čime je akciza za gorivo i dalje umanjena za građane i privredu, da bi se obuzdale cijene i plaćalo jeftinije gorivo.
Jedan od tek nekoliko političara koji su bili glasniji zagovornici suspenzije akciza na gorivo je Saša Magazinović, poslanik u Predstavničkom domu parlamenta BiH, koji ističe da je od samog početka pozivao na buđenje onog ljudskog u političarima – da shvate da je ovo u korist svakog građanina, jer bi niže cijene goriva uticale na pojeftinjenje brojne robe i usluga.
“Posljednje glasanje u Domu naroda, 140 dana nakon što smo mi u Predstavničkom domu u hitnoj proceduri usvojili ukidanje akciza, daje mi nadu da se ono ljudsko probudilo u političarima koji su do tada odbijali da ukinu akcize. Sa tom vjerom dočekujem narednu sjednicu Doma naroda gdje ta odluka treba da bude potvrđena”, rekao je Magazinović za “Nezavisne novine”.





Portal sdp.ba je prilagođen svim uređajima.