Autobusi kojima su se vozili građani Bosne i Hercegovine u toku prošle i ove 2017. godine stari su prosječno 24 godine, piše novinska agencija Patria.
Podatke koje je Ministarstvo kominukacija i prometa BiH dostavilo SDP-ovom zastupniku u Parlamentu BiH Saši Magazinoviću ukazuje da je neophodno zakonski regulirati ovu oblast, jer na pitanje da li postoje ograničenja u pogledu starosti autobusa iz Ministarstva kažu da se bukvalno registrira sve što je u momentu tehničkog pregleda ispravno.
U Zakonu o osnovama sigurnosti u saobraćaaju u dijelu koji se odnosi na „registriranje motornih i priključnih vozila“ propisano je da se mogu registrirati vozila za koja se na tehničkom pregledu utvrdi da su ispravna – kažu iz Ministarstva.
Inače, Zakon propisuje da se redovni tehnički pregled obavlja jednom godišnje, dok se preventivni pregled vozila obavlja nakon šest mjeseci od redovnog tehničkog pregleda, a to se odnosi na autobuse, rentakar vozila, vozila auto obuke, taksi vozila, teretna i priključna vozila za prijevoz opasnih materija, te teretna i priključna vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 7.500 kilograma.
Također, Zakon je precizirao da ovlaštena osoba može pismenim putem vozila uputiti i na vanrednu kontrolu tehničke ispravnosti. No, nema podataka o takvim slučajevima, niti je prikazana statistika takvih pregleda.
Tražio je zastupnik Magazinović da mu se odgovori kakva je praksa u zemljema Evropske unije po tom pitanju, ali šturi odgovor kazao je da se tamo moraju poštovati zakoni EU, te da BiH odnosno nadležno ministarstvo radi na tome da uskladi naše zakonodavstvo sa EU zakonima kada je riječ o sigurnosti saobraćaja.
Iako iz Ministarstva nisu precizirali šta kažu ti zakoni, istražili smo te se uvjerili da ukoliko budemo željeli da do kraja ove godine uskladimo naše zakone moraćemo da nabavimo i nove autobuse koji odgovaraju novim bezbjednosnim standardima.
Putnici će u EU od početka 2018. godine, iako ni danas nije lošije, imati udobnost avionskog prevoza, komfor koji podrazumijeva punjenje elektronskih uređaja na sjedištu, kao i pristup internetu. Sjedišta moraju biti anatomska, a obavezno je i korištenje pojaseva za vezivanje.
Savremeni autobusi sami voze, sami koče, sami prate situaciju u saobraćaju i faktički dobar vozač autobusa samo je kontrolor onoga što ti kompjuteri mogu da urade.
Daleko od onoga što naši autobusi stari 24 godine mogu da ponude bh. građanima.
(Patria)