Iako je predložene izmjene i dopune federalnog Zakona o državnoj službi odobrila nedavno većina u oba doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine, taj akt će biti proslijeđen Ustavnom sudu FBiH na procjenu da li je ustavan ili ne.
To je definitivno potvrđeno danas kad nije uspio pokušaj usaglašavanja stavova onih što su pokrenuli mehanizam zaštite vitalnog interesa s onima koji smatraju da za tim nije bilo potrebe.
Proceduru zaštite vitalnog nacionalnog interesa zatražila je prilikom glasanja o ovom zakonu u Parlamentu dvotrećinska većina sadašnjih delegata Srba u Domu naroda, a usuglašavanje s njihovim tadašnjim neistomišljenicima bezuspješno je pokušano na današnjoj sjednici zajedničke komisije čiji su članovi oba parlamentarna doma.
Uime pokretača zahtjeva, Slaviša Šućur iz srpskog delegatskog kluba kazao je da nema mandat od kolega istomišljenika da zahtjev povuče te je jedini mogući ishod današnje sjednice bio – da se akt prosljeđuje na mišljenje Ustavnom sudu.
Šućur insistira da elemenata za pokretanje procedure vitalnog interesa ima više, a kao jedan od razloga navodi što je akt, po odluci većine, razmatran u Domu naroda po hitnom postupku. To je srpske delegate dovelo, po njegovim riječima, u neželjenu poziciju nejednakosti u odlučivanju, i to o aktu koji se reflektuje i na zastupljenost konstitutivnih naroda i ostalih u tijelima vlasti.
Predstavnici druga dva konstitutivna naroda negiraju taj argument kolega Srba.
Podsjećamo, nakon što su predložene izmjene i dopune aktuelnog zakona o državnoj službi u FBiH odobrene nedavno u Predstavničkom domu Federalnog parlamenta, Dom naroda ih je također većinski odobrio prilikom općeg izjašnjavanja delegata, ali pošto je dvije trećine delegata Srba pokrenulo mehanizam zaštite vitalnog interesa, proveden je i drugi krug glasanja, po klubovima konstitutivnih naroda pojedinačno, kada se ispostavilo da većina Srba nije dala podršku, odnosno da žele i mišljenje Ustavnog suda.
Zajednička parlamentarna komisija koja je danas zasjedala bila je jedan od prethodnih mehanizama za eventualno usaglašavanje stavova.
Ukoliko Ustavni sud donese pozitivnu odluku o vitalnom interesu, taj zakon će se smatrati neusvojenim i obrnuto, usvojenim, ako kaže da se predmetni zakon ne odnosi na vitalni interes.
U obrazloženju predlagača zakona o izmjenama i dopunama Zakona o državnoj službi, Vlade FBiH, navedeno je između ostalog da je izmjene potrebno donijeti radi reorganizacije javne uprave u FBiH, odnosno radi racionalnije i efikasnije državne službe, što je u skladu s Reformskom agendom za period 2015-2018 godine.
Predloženi zakon propisuje da se rukovodeći državni službenici, izuzev savjetnika, u tijelima državne službe zapošljavaju putem javnog natječaja koji provodi tijelo državne službe koje ga zapošljava.
Predviđeno je da rukovoditelji samostalnih federalnih upravnih organizacija, federalnih uprava i organizacija i
rukovoditelji stručnih službi Vlade FBiH više nemaju status državnih službenika i trebalo bi da budu raspoređeni na odgovarajuća mjesta.
Pomoćnike u ministarstvima predlagat će ministri, a potvrđivati Vlada, koja će propisati uvjete, navedeno je također.