Intervju za klix.ba

Šteta: GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, počevši od menadžmenta

Novoimenovani ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta, iako je tek deset dana na ovoj funkciji, izjavio je za Klix.ba da u ovoj oblasti zajedno sa svojim saradnicima priprema ozbiljne zahvate. Tvrdi da je još uvijek uvijek rano govoriti o presjeku stanja, jer su analize u toku. Ovaj dugogodišnji izvršni direktor Konzuma u BiH i bivši direktor kompanije Velpro kaže u razgovoru za naš portal da je pred njima mnogo prioritetnih zadataka koji se realiziraju već od prvog radnog dana.

“Prije svega, moramo detaljno analizirati postojeće stanje i onda izaći s konkretnim i jasnim mjerama, kako za 2019. godinu, tako i za naredne četiri godine, s ciljem da građani Sarajeva dobiju saobraćaj kakav zaslužuju. Saobraćajna infrastruktura je temelj za poboljšanje životnog standarda u našem gradu te je stoga neophodno posvetiti se maksimalnom razvoju svih vidova saobraćaja u Kantonu Sarajevo. Saobraćaj je krvotok svakog grada i države i nemoguć je bilo kakav ekonomski ili socijalni napredak sve dok Sarajevo ne bude imalo saobraćajnu infrastrukturu po mjeri 21. stoljeća. Bez dobre infrastrukture i efikasnog javnog prijevoza Sarajevo ne može ostvariti svoj potencijal i to će biti jedan od prioritetnih zadataka ove vlade. Što se mene tiče, ja sam prvenstveno menadžer koji dolazi iz realnog sektora, gdje tržište određuje vrijednosti i gdje se prvenstveno vrednuju znanje, trud i rad. Tu praksu ću nastaviti i kao ministar. Iskoristit ću sve svoje znanje i iskustvo kako bih zajedno sa svojim kolegama rješavao nagomilane probleme, te ponuditi moderna i efikasna rješenja”, kazao je Šteta.

Najveće privredno ruglo

On je za naš portal govorio i o gorućem pitanju, a to je KJKP Gras, preduzeće s desetinama miliona maraka duga, prilično starim voznim parkom i brojnim drugim problemima.

“Ne trebate biti stručnjak da biste zaključili da Sarajevo ima puno izazova s javnim prijevozom, jer svi građani se svakodnevno susreću s tim izazovima, od neredovnih linija, linija koje ne voze nikako, ispravnosti i stanja voznog parka i urednosti istog, do sistema naplate karata itd… Svi znamo s kakvim se problemima već desetljećima suočava GRAS. Svjedoci smo da se godinama vodi, u najmanju ruku nejasna poslovna politika u ovom preduzeću, godinama gledamo nemar kantonalnih vlasti koje su od GRAS-a napravile najveće privredno ruglo u Kantonu Sarajevo. Lako je govoriti o postavljanju novog menadžmenta, to je najlakše uraditi, ali hoće li to riješiti problem GRAS-a, e to je pitanje. Više i ne znam koliko se puta mijenjao menadžment ovog preduzeća, ali se nisu pomjerili s mrtve tačke, čak je stanje, iz godine u godinu, sve lošije”, kazao je ministar Šteta.

On je kazao da GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, počevši od menadžmenta, koji će prije svega uz stručnost imati i hrabrost, a ne samo podobnost.

“Potrebna je obnova užasnog voznog parka, zastarjelog trolejbuskog i autobuskog saobraćaja, neurednih stajališta, raditi na prevazilaženju problema loše prodaje i katastrofalne cjenovne poslovne politike. Znači potpuni zaokret poslovanja te jasan i transparentan dogovor s Vladom KS o strategiji i razvoju ovoga preduzeća, jer način na koji danas to funkcioniše, realno je neodrživ. Sve je to bilo davno zrelo za potpunu rekonstrukciju. GRAS ima veliki kapacitet i potpuno sam uvjeren da našim građanima može ponuditi usluge dostojne jedne metropole. Planovi postoje, ali jednostavno mislim da nije bilo dovoljno hrabrosti da se krene u realizaciju. Hoće li ova vlast u tome uspjeti? Mi ćemo dati sve od sebe. Imamo strateški plan, volju i znanje, spremni smo angažirati neutralan tim eksperata i stručnjaka koji bi zajedno s vladom radili na projektu i ne vidim razlog zašto ne bismo odlučno krenuli u rješavanje ovog kompleksnog zadatka”, istaknuo je Šteta.

GRAS i Centrotrans

Upitali smo ga i za komentar o međusobnim optužbama između GRAS-a i Centrotransa kada je riječ o linijama i imovini.

“Ja smatram da je zdrava konkurencija uvijek poželjna. Da se razumijemo, ni GRAS ni Centrotrans nemaju dovoljno kapaciteta za sve potrebe javnog prijevoza Kantona Sarajevo, zato smatram da apsolutno nema potrebe za zatezanjima, jer posla ima za oba ova preduzeća. Naravno, mi kao kantonalna vlada uvijek ćemo davati prednost GRAS-u jer je kantonalno preduzeće, uvijek ćemo preferirati njihove ekološke načine prijevoza, poput tramvaja i trolejbusa, ali to ne znači da ćemo dozvoljavati manipulativne pristupe u rješavanju problema.
Jedna od glavnih i strateških odrednica Vlade KS i Ministarstva saobraćaja jeste donošenje strategije i zakona o javnom prevozu u Kantonu Sarajevo koja će u sebi sadržavati sve elemente za kvalitetan, pouzdan i siguran javni gradski prijevoz za narednih 20 godina, tj. prijevoz kakav naši građani zaslužuju”, naglasio je Šteta.

Bivši premijer KS Adem Zolj najavio je izgradnju nove tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice. Novog ministra smo upitali šta će biti s tim projektom, kao i s tramvajskom linijom do Vogošće.

“To su projekti o kojima se govori dugi niz godina, a naročito se aktualiziraju pred općinske izbore. Mi trenutno imamo spremne projekte koje planiramo pokrenuti i završiti u naredne četiri godine. Neki od njih su nastavak gradnje Prve, Pete i Devete transverzale, što će znatno rasteretiti gužve u saobraćaju. Planiramo rekonstrukciju postojeće pruge i nabavke novih ekoloških vozila u javnom gradskom prijevozu, što će zasigurno popraviti njegov kvalitet. Planiramo zajedno s lokalnom zajednicom i izgradnju parking garaža, jer Sarajevu hronično nedostaje parking prostora. Svakako da je jedan od projekata i izgradnja pruge Ilidža – Hrasnica, međutim, moramo zajedno s lokalnom zajednicom uraditi detaljnije analize, prije kretanja u ovaj projekt”, rekao je ministar saobraćaja.

Sarajevski holding

Naglasio je da ova vlada postoji svega desetak dana te da im treba malo vremena za analizu trenutnog stanja, da naprave evaluaciju rada, između ostalog, i direktora institucija i ustanova i na osnovu toga donesu odluke.

“Ono što mogu garantovati jeste da u mom resoru sigurno neće raditi podobni nego sposobni, bez obzira na to iz koje stranke dolaze”, dodao je Šteta.

Budući da je SDP, čiji je kadar, tokom izborne kampanje predstavio inicijativu o ukidanju kantonalnih komunalnih preduzeća i formiranju sarajevskog holdinga po uzoru na Ljubljanu i Zagreb, upitali smo ga kada se može očekivati realizacija ovakve inicijative.

“Mislim da je ova inicijativa veoma dobra i da bi riješila mnoge nedostatke zbog kojih su kantonalna preduzeća neučinkovita, troma i zastarjela. Hoće li i kada će to biti realizovano, ne zavisi samo od SDP-a, već i od naših koalicionih partnera. U zajedničkom sporazumu skupštinske većine u Kantonu Sarajevo je planirano da se u ovom mandatu započnu radnjama koje će u budućnosti omogućiti realizaciju Sarajevskog holdinga”, zaključio je Šteta.


SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za Android ili iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu