Adnan Šteta za portal Faktor

Rješenja problema u GRAS-u moraju biti određena kroz kreiranje i usvajanje sveobuhvatne strategije

Problemi u gradskom saobraćaju odnosno preduzeću GRAS neće se moći riješiti bez kredita. U ovom javnom preduzeću treba izvršiti kompletnu rekonstrukciju i početi kupovati nova vozila za prijevoz putnika. Izgradnja tramvajske pruge od Ilidže do Hrasnice, nije odmakla dalje od Memoranduma koji je ranije potpisan između Vlade KS i Općine Ilidža, a u poboljšanje javnog gradskog prijevoza bit će uključeni i sarajevski taksisti, kazao je u razgovoru za Faktor Adnan Šteta, ministar saobraćaja u Vladi Kantona Sarajevo.

Šta će te poduzeti u oživljavanju GRAS-a, koja je u velikim gubticima, sa viškom zaposlenih i veliko nezadovoljstvo građana uslugama koje (ne)pruža GRAS?

– Uređenje javnoga gradskoga saobraćaja kroz donošenje strategije i zakona o javnom prijevozu je jedan od prvih i najbitnijih ciljeva Ministarstva saobraćaja i Vlade KS. Neophodno je napraviti presjek stanja poslovanja GRAS-a i transparentno izaći sa stanjem koje smo zatekli. Nakon toga ćemo krenuti u projekat stabilizacije preduzeća kroz niz konkretnih mjera.

Problem GRAS-a traje decenijama i bilo bi neozbiljno da kažemo da ćemo brzo riješiti ovaj problem. Rješenja moraju biti strateški određena kroz kreiranje i usvajanje sveobuhvatne strategije javnog prijevoza za narednih 20 godina i donošenje zakona o javnom prijevozu, koji će urediti odnose i način funkcioniranja učesnika u javnom prijevozu.

GRAS-u treba potpuna rekonstrukcija, jedan potpuni zaokret poslovanja, te jasan i transparentan dogovor sa Vladom KS oko strategije i razvoja ovoga preduzeća. Napominjem da GRAS ima veliki kapacitet i potpuno sam ubijeđen da našim građanima može ponudi profesionalne usluge.

Projekat obnove voznog parka GRAS-a jedan od najznačajnijih projekata Vlade Kantona Sarajevo. Mi moramo što prije realizovati ovaj projekat koji bi značajno unaprijedio kvalitet javnog prijevoza, ali i obezbijediti veću sigurnost građana koji koriste ovaj način prijevoza.

Projekat je odobrila Vlada KS i planirana su sredstva u budžetu za 2019. godinu iz vanjskog zaduženja. Potpisano je i pismo namjere sa EBRD-om, tako da jedinica za implementaciju projekta, u saradnji sa konsultantima koje je imenovao EBRD, rade na pripremi projekta za finalno odobrenje. U drugoj polovini godine očekujemo da će se provoditi postupci javne nabavke u tramvaja i rekonstrukcije pruge. Tramvaj je skup, pa će nabavka tramvaja trajati duže i u fazama. Vjerovatno će novi tramvaji biti u funkciji tek nakon obnove kompletne tramvajske pruge, a za sada nam je u prvome planu nabavka novih trolejbusa, koji su jeftiniji i koji mogu biti u funkciji do kraja godine.

Hoće li u ovoj godini početi izgradnja pruge od Ilidže do Hrasnice i jesu li osigurana sredstva?

– Za izgradnju tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica u 2018. godini je potpisan Memorandum o saradnji sa Općinom Ilidža o zajedničkoj saradnji na provođenju aktivnosti za realizaciju ovoga projekta i angažiran je projektantska kuća IPSA iz Sarajeva. Malo sam iznenađen što se u prethodnom period govorilo o finansijskoj konstrukciji za finansiranje ovoga projekta, a da uopšte nije usvojen i dobiven konačni projektni plan na osnovu kojega možemo znati trošak investicije.

Mi ubrzano radimo na pripremama za ovaj projekat, ali nećemo zanemariti i ostale alternativne načine poboljšavanja javnog prijevoza za sva naselja u općini Ilidža. Sve druge ideje za rješavanje problema javnog prijevoza na ovoj lokaciji su također dobrodošle i podjednako ćemo ih upoređivati i razmatrati. Ministarstvo saobraćaja mora voditi računa kako o ovome projektu tako i od razvoju kompletnog sistema javnog prijevoza u Kantonu Sarajevo.

Planirate i taksi prijevoz uklopiti u dio javnog gradskog saobraćaja. Kako namjeravate urediti ovaj segment u pružanju taksi usluga, obzirom na veliki broj taksista u Sarajevu, a kada pada kiša ili snijeg taksisti nestanu sa gradskih ulica?

– Trenutno radimo analizu i ovog segmenta javnog prijevoza. Svejsni smo svih nedostataka i problema koji postoje i stoga ćemo pristupiti sistemskom rješavanju ovog problema. U narednom periodu planiramo održati niz sastanaka sa svim taksi prijevoznicima, općinama i ekspertima iz ove oblasti. Cilj nam je uspostaviti moderan i održiv sistem gdje će taksisti imati bolje uvjete za rad, a građani i turisti bolje taksi usluge – zaključio je ministar Šteta.


SDP BiH je razvio aplikacije za mobilne i tablet uređaje. Preuzmite našu aplikaciju za Android ili iOs i pretplatite se na naše obavijesti.


Moj profil

Zahvaljujući našem sistemu za administraciju Atlas, svaki član SDP BiH posjeduje vlastiti profil na stranici atlas.sdp.ba.

Ova mogućnost dozvoljava svim članovima da sami provjere i ažuriraju podatke na vlastitom profilu, da provjere stanje plaćenih članarina, kao i da učestvuju u anketama koje pokreće SDP BiH.

Kliknite ovdje da pristupite Atlasu