Čujemo sa više strana da je BH blok neformalna grupa i da se zbog toga ne može govoriti o njegovom postojanju, pogotovo o tome da su donesene bilo kakve odluke da se BH blok opredjelio za opoziciju na federalnom i državnom nivou vlasti.
Pa, ako je BH blok neformalna grupa, a želi se da on postane INSTITUCIONALIZIRANI POLITIČKI FAKTOR u BiH, krenimo ka njegovom formaliziranju i institucionalnom organiziranju što god je blaže moguće, ali da prestane biti neformalan.
Prvi korak u tom pravcu mogao bi biti zaključenje sporazuma o partnerstvu u političkom djelovanju partija BH bloka. U tom sporazumu bi se definirali ciljevi suradnje, sistem vrijednosti na kojima počiva suradnja, područja suradnje, način ostvarivanja i koordinacije suradnje (radna tijela i zajedničko tijelo za koordinaciju suradnje).
Programske oblasti za tekući mandatni period suradnje trebalo bi PRIORITETNO da obuhvate: 1) pitanja provođenja odluka Europskog suda za ljudska prava, domaćih ustavnih sudova i drugih odluka vezanih za ostvarivanje aktivnog i pasivnog prava građana na teritoriji BiH, te načina popunjavanja domova naroda i druga pitanja, 2) pitanja euroatlantskih integracija BiH, uključujući put ka članstvu u NATO i EU, 3) pitanja ekonomskih i socijalnih reformi, svojevrsni Reformski manifest BH Bloka sa prioritetima reforme doprinosa na plaće i poreza na dohodak kako bi se omogućilo povećanje plaća zaposlenih i 4) pitanja upravljanja migracijama, posebno imajući u vidu razmjere emigracija najproduktivnijeg stanovništva u BiH.
U okviru sporazuma o suradnji u BH bloku za svaki konkretan oblik stvaranja vlasti zaključivao bi se Koalicijski ugovor sa programom mjera i aktivnosti koje partije BH bloka preuzimaju kao obavezu provođenja.
Sporazum o suradnji u okviru BH bloka može biti otvoren za sve građanski orijentirane partije ili partije u procesu transformacije iz etnonacionalnih u građanske partije.
U političkom djelovanju partije BH bloka bi formirale jedinstvene liste u određenim izbornima jedinicama za određene pozicije, kako za lokalne, tako i opće izbore obuhvatajući i direktne i indirektne izbore.
Logično bi bilo da programski okvir obuhvaća mandatni period za funkcioniranje vlasti na kantonalnom, entitetskom i državnom nivou, te za mandatni period lokalnih vlasti.
Napredak i rezultati u suradnji u okviru BH bloka mogli bi biti dobra osnova za uspostavljanje čvršćih ugovornih veza , a u budućnosti i za eventualno ujedinjenje zainteresiranih partija tog bloka.
U određenim formama nešto što je ovdje izneseno već funkcionira u životu na Kantonu Sarajevo. Dobre strane tog organiziranja koje čini podlogu za uspostavu vlasti u Kantonu Sarajevo, vjerojatno se mogu prenijeti i na druga područja političkog djelovanja BH bloka, kako u vlasti, tako i u opoziciji.